عباسی گفت: ایران اولین سند بین المللی خود را در زمینه کنوانسیون میانجیگری امضا کرد.

عباسی:به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود عباسی معاون امور ببین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری در همایش کنوانسیون سازمان ملل درباره موافقت‌نامه‌های حل و فصل بین المللی ناشی از میانجیگری (کنوانسیون سنگاپور) که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: مدتی پیش مجمع عمومی سازمان ملل بررسی کنوانسیون میانجیگری را برعهده گرفت و با دعوت از وزیران دادگستری کشور‌های مختلف موضوع امضای این سند در دستور کار قرار گرفت.

عباسی ادامه داد: ۴۶ کشور از جمله ایران این سند را امضا کردند و از زمانی که این موضوع در دستور کار قرار گرفت بررسی سند و ضرورت حضور ما در این کنوانسیون مطرح شد.

او با بیان اینکه در جلسات مختلف درباره پیوستن به این کنوانسیون بحث شد، تصریح کرد: نمایندگان سه قوه و شورای نگهبان به این اجماع رسیدند که باید این سند بین المللی امضا شود و طی جلسات مختلف از معاون حقوقی رئیس جمهور درخواست شد تا درباره این موضوع نظر دهد.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری بیان کرد: سر انجام اجماع کلی برای امضای این سند بوجود آمد و ایران جز اولین کشور‌هایی است که برای نخستین بار سند بین المللی را امضا می‌کند و این سند در سنگاپور توسط ۴۶ کشور به امضا رسید.

عباسی ادامه داد: سپس قرار شد تا با رویکرد بومی و باتوجه به استاد بالادستی لایحه این سند تدوین شود و به همین منظور جلسات متعددی با حضور نمایندگان سه قوه و اساتید کشور برای تدوین چارچوب کلی حاکم بر این حوزه برگزار شد و نتایج جلسات سبب شد تا ما کنفرانسی را برای بررسی این موضوع برگزار کنیم.

او افزود: برای رسیدن به چارچوب کلی این سند و تدوین پیش نویس آن پنل‌های تخصصی امروز برگزار می شود؛ برای رسیدن به اهداف خود ذیل این سند باید طی جلسات تخصصی با حضور فرهیختگان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و شورای نگهبان به بررسی موضوع سند بپردازیم.

معاون امور ببین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری درباره کنفرانس امروز گفت: این کنفرانس آغاز کار است و باید آنرا به عنوان مقدمات کنگره بین المللی که در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود دانست و امیدواریم به اهداف والایی که برای این کنوانسیون در نظر گرفته ایم برسیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار