سرپرست سازمان توسعه تجارت:

تجار نگران ثبت سفارش نباشند/ لغو بیش از ۸۵ درصد تعرفه‌های تجاری با ورود به اتحادیه اوراسیا

زادبوم گفت: بعد از یک سال از اتصال به اتحادیه اوراسیا مذاکرات برای تجارت آزاد با آن‌ها از جمله روسیه آغاز می‌شود و تجارت ٨٠ تا ٨٥ درصد کالا‌ها بدون تعرفه خواهند شد.

تجار نگران ثبت سفارش نباشندبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید زادبوم سرپرست سازمان توسعه تجارت در نشست صمیمانه فعالان اقتصادی با وزیر صمت اظهار کرد: خوشبختانه هیچ اختلال و ضعفی در سیستم ثبت سفارش کالاها برای تجار وجود ندارد.

وی از طرحی برای رتبه بندی کارت های بازرگانی خبر داد و افزود: با همکاری اتاق بازرگانی ایران و مرکز رتبه بندی در حال رتبه بندی کارت های بازرگانی هستیم.

زادبوم درباره برخی مشکلات در نرخ گذاری های گمرک، تاکید کرد: سازمان توسعه تجارت عضو موثر کمیته نرخ گذاری است و به طور مداوم مشکلات بازرگانان را پیگیری می کند.


 بیشتر بخوانید: اصلاح ۸۰ درصد مصوبات بازگشت ارز حاصل از صادرات


رییس سازمان توسعه تجارت مذاکرات تعرفه ترجیحی با کشورهای مختلف را سخت توصیف کرد و گفت: درباره اتحادیه اوراسیا از پنجم آبان تعرفه ٨٦٢ قلم را برداشته و تا ٦ ماه نمی توانیم آن را تغییر دهیم. اما بعد از یک سال مذاکرات برای تجارت آزاد با این ٥ کشور که مهم ترین آنها روسیه است، آغاز می شود و ٨٠ تا ٨٥ درصد کالاها بدون تعرفه خواهند شد.

وی ادامه داد: باید از نظرات فعالان بخش خصوصی استفاده کنیم زیرا تنها می توانیم برای ١٥ تا ٢٠ درصد کالاها تعرفه بگذاریم.

انتهای پیام/
 

آغاز طرح رتبه بندی کارت های بازرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار