مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد؛

تأسیس ۱۸۰۰ صندوق در ۴ سال گذشته/ ارائه تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به ۶۰۰ صندوق تشکیل شده

نورالله زاده گفت: در ۴ سال گذشته ۱۸۰۰ صندوق تأسیس شد که ۶۰۰ صندوق آن مربوطه به سال ۹۵ است.

تأسیس ۱۸۰۰ صندوق در ۴ سال گذشته/ ارائه تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به ۶۰۰ صندوق تشکیل شدهبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر نورالله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در همایش ملی صندوق‌های خرد محلی اظهار کرد: صندوق‌های خرد محلی بیش از ۱۰ سال است که متوقف شده بود، اما با حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی توانستیم آن را مجدد احیا کنیم و همکاری خوبی با دفتر امور زنان وزارت جهاد کشاورزی داشتیم که به توسعه صندوق‌های محلی و دستیابی آن‌ها به منابع مالی انجامید.
 
او افزود: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، وزارت کار و سازمان‌های مردم نهاد به ما کمک‌های فراوانی کردند و بسیاری از روستا‌ها با کمک همین سازمان‌های مردم نهاد توانستند صندوق‌های محلی خود را به ثمر بنشانند.

نورالله زاده با اشاره به اینکه طی ۴ سال گذشته ۱۸۰۰ صندوق تأسیس شده است، بیان کرد: ۶۰۰ صندوق در سال ۹۵ تأسیس شد که این امر حاصل تعامل ما با وزارت جهاد کشاورزی بود.
بیشتر  بخوانید: سهم اشتغال روستاییان به ۲۵ درصد ارتقا یافت / ۹۰ درصد روستا‌ها تا پایان دولت دارای گاز می‌شوند

مدیر عامل صندوق کارآفرینی ادامه داد: در این صندوق‌های از ظرفیت‌های محلی استفاده می‌شود و با مشارکت خود روستاییان و هیئت مدیره‌ای که از اعضای خود روستا‌ها تشکیل شده کار‌ها پیگیری می‌شود.

به گفته وی صندوق‌ها و طرح‌های آن‌ها باید بانک‌پذیر شوند که این امر تا کنون اتفاق نیفتاده است و با آموزش‌هایی که در حوزه بازار رسانی و دیگر حوزه‌ها داریم امیدواریم بتوانیم این کار را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه به هر یک از ۶۰۰ صندوق تشکیل شده، ۱۵ میلیون تومان تسهیلات داده‌ایم، افزود: صندوق‌های تشکیل شده بعدی ۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند و هم‌اکنون این تسهیلات به ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

نورالله زاده با اشاره به اینکه به طور کلی ۸۰ میلیارد تومان در این بخش تسهیلات پرداخت کردیم، افزود: بر این اساس ۵۰ هزار نفر از این تسهیلات برای کسب و کار‌های خود استفاده کردند.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی در پایان تصریح کرد: با اقدامات و آموزش‌هایی که انجام شده و با ساز و کار‌هایی که در کسب و کار‌ها نوین در خویش گرفته‌ایم بخشی از آموزش‌ها را به آموزش مجازی تبدیل می‌کنیم تا بتوانیم از راه دور اعضا را آموزش دهیم.

انتهای پیام/
 

 ۶۰۰ صندوق روستایی ۱۵ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار