رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد؛

سهم ۱۱ درصدی زنان در اشتغال روستایی

خاوازی گفت: با وجود آنکه در دنیا سهم زنان در اشتغال روستایی ۴۰ درصد است، اما این سهم در ایران به ۱۱ درصد می‌رسد.

سهم ۱۱ درصدی زنان در اشتغال روستاییبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم خاوازی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه همایش صندوق‌های خرد محلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سهم زنان در اشتغال روستایی ۴۰ درصد است اظهار کرد: این در حالی است که در ایران سهم زنان در اشتغال روستایی ۱۱ درصد است.

او افزود: امروز با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای تشکیل هزار صندوق خرد روستایی این برنامه پیش برده شده چرا که ۷ صندوق تقریبا ۳۰ عضو دارد که می‌تواند در بخش‌های مختلف آموزش دیده و پس از آن تسهیلات دریافت می‌کنند و بدین منظور تاکنون وزارت جهاد کشاورزی ۳ هزار مربی در روستا‌ها پرورش داده است.

خاوازی ادامه داد: از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ از سوی سازمان ملل علاوه بر آنکه کشاورزی خانواده نام گرفته است روز ۲۳ مهر با عنوان زنان روستایی و عشایری نامگذاری شده است.
بیشتر بخوانید: سهم اشتغال روستاییان به ۲۵ درصد ارتقا یافت / ۹۰ درصد روستا‌ها تا پایان دولت دارای گاز می‌شوند

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: تأمین تسهیلات خود و آموزش زنان روستایی از جمله برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر در دستور کرار قرار گرفته است از این رو بعد از آنکه هسته اولیه صندوق‌های خرد روستایی تشکیل شد سایر بخش‌ها همچون صندوق کارآفرینی امید به این همکاری پیوستند و یک هزار و ۸۰۰ صندوق روستایی جدید شکل گرفت.

انتهای پیام /

تشکیل هزار و ۸۰۰ صندوق روستایی جدید

برچسب ها: صنعت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار