مردی که ۱۹ سال اشتباهی حبس کشید! + عکس

یک مرد به جرم قتل یک افسر پلیس ۱۹ سال را به اشتباه در زندان سپری کرد.

مردی که 19 سال اشتباهی حبس کشید! + عکسبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌ این مرد استرالیایی پس از برائت در دادگاه هفت میلیون دلار استرالیا (معادل ۴.۸ میلیون دلار آمریکا) غرامت دریافت کرد.

"دیوید ایستمن" در سال ۱۹۹۵ به جرم قتل کالین وینچستر، یک کمیسر دستیار پلیس فدرال استرالیا به حبس ابد محکوم شده بود.

تقاضا‌های فرجام خواهی ایستمن چهار بار در سال‌های ۹۹، ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۹ رد شده بود، اما سرانجام در سال ۲۰۱۴ دادگاه عالی استرالیا به لغو حکم، آزادی موقت و برگزاری دوباره دادگاه دستور داد. وی سال گذشته در نهایت از اتهام تبرئه شد.

پرونده قتل مامور پلیس و برگزاری دادگاه دیوید ایستمن یکی از جنجالی‌ترین تحقیقات جنایی تاریخ استرالیا به شمار می‌رود.

دیوید ایستمن ۷۴ ساله پیش‌تر تقاضای پرداخت غرامت توافقی ۳.۸ میلیون دلاری دولت ایالتی استرالیا را رد کرده و بر شکایت ۱۸ میلیون دلاری خود پای فشرده بود.

مردی که 19 سال اشتباهی حبس کشید! + عکس

وکیل مدافع ایستمن استدلال کرده بود که موکلش با حکم طولانی اشتباه زندان، فرصت کار و تشکیل خانواده را در زندگی از دست داده است. به علاوه اینکه مادر و دو خواهر و برادر جوانش نیز در این مدت از دنیا رفته‌اند.

با اینکه ایستمن از این پرونده تبرئه شد، اما معمای قتل کمیسر استرالیایی هنوز لاینحل مانده است. این افسر استرالیایی که با شلیک دو گلوله به سرش در کانبرا، پایتخت استرالیا کشته شده، بلندپایه‌ترین افسر انتظامی کشته شده در استرالیا به شمار می‌رود.

ایستمن که یک کارمند دولتی محسوب می‌شد در آن مقطع به عنوان مظنون دستگیر شد، چرا که بر طبق ادعا‌ها مدتی پیش از واقعه پلیس را به دلیل نحوه برخورد در یک فقره جنایی تهدید کرده بود.

به گزارش یورونیوز، دادگاه علاوه بر موظف کردن دولت ایالتی استرالیا به پرداخت ۷.۰۲ میلیون دلار استرالیا غرامت ذیل فرمان حقوق بشر، این نهاد را همچنین به پرداخت هزینه‌های قضایی شاکی محکوم کرده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: حبس ، زندان ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار