مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

سهمیه ۹ هزار واحدی همدان در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی همدان سهمیه استان همدان در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را ۹ هزار واحد اعلام کرد.

سهمیه ۹ هزار واحدی همدان در طرح اقدام ملی تولید و عرضهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن ربانی‌ارشد، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، سهمیه ساخت واحد‌های مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را ۹ هزار  واحد عنوان کرد و گفت: این پروژه در استان همدان در سه شاخه شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر با مسوولیت سازمان ملی زمین و مسکن، شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر با مسوولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بازآفرینی شهری با مسوولیت شرکت بازآفرینی شهری ایران دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه اقدامات انجام‌شده در حوزه بازآفرینی شهری، بیش‌تر در حوزه خود مالکی است: گفت: در این راه تسهیلاتی به مردم ارائه می‌شود تا مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده مشارکت فعالی داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: سهمیه استان در این حوزه ۲۷۰۰ واحد مسکونی تعریف شده است که از این تعداد پروانه ساختمانی برای۵۰ درصد متقاضیان این سهمیه صادر شده و برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

او افزود: ۲۰۰۰ واحد مسکونی نیز از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر در استان همدان ساخته خواهد شد که در این بخش اولویت اول با زمین‌هایی است که در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مردم است.

ربانی ارشد با بیان اینکه اولویت بعدی نیز زمین‌های دولتی است، گفت: در این بخش، اداره کل راه و شهرسازی استان همدان برای بارگذاری هزار واحد مسکونی در شهر‌های نهاوند، تویسرکان و اسدآباد، زمین را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده است.

ساخت ۳۵۰۰ واحد از طریق سازمان ملی زمین و مسکن

او ، سهمیه استان همدان از طریق سازمان ملی زمین و مسکن را ۳۵۰۰ واحد مسکونی خواند و گفت: ساخت و احداث این تعداد واحد از طریق انعقاد تفاهمنامه با دستگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

 مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: در این بخش تاکنون، شش تفاهمنامه منعقد شده که برای مثال، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ۸۰۰ واحدو وزارت دفاع ۱۰۰۰ واحد مسکونی نیز از این طریق  خواهند ساخت.

ربانی ارشد ادامه داد: حدود ۷۰۰ واحد نیز به صورت آماده‌سازی و مشارکت به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کرده‌ایم که در مرحله فراخوان بعدی قرار می‌گیرد. 

او با اشاره به این‌که در بخش‌های مختلف طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را در استان همدان آغاز کرده‌ایم، گفت: برنامه زمان‌بندی ساخت این واحد‌ها تا پایان سال ۱۳۹۹ تعریف شده است و جزئیات زمان‌بندی هر کدام از پروژه‌ها را به‌زودی در اختیار معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی قرار خواهیم داد.

 مدیرکل راه و شهرسازی همدان در خصوص همکاری دستگاه‌های دولتی در استان برای واگذاری زمین‌های مازاد خود نیز گفت: در استان همدان دستگاه دولتی زمین چندانی برای واگذاری ندارند و در شهر‌های بزرگ با کمبود زمین دولتی مواجه هستیم، اما در قالب طرح بازآفرینی شهری از ظرفیت موجود سازمان ملی زمین و مسکن و زمین‌های این سازمان برای طرح‌های بازآفرینی استفاده کرده‌ایم.

ربانی ارشرد عنوان کرد: در بحث بازآفرینی شهری استان نیز محلات هدف در ۹ شهر استان شناسایی و طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این محلات آغاز شده است.

او با بیان اینکه  چندین پروژه زیرساختی که از سال‌های قبل در این محلات تعریف‌شده نیز هم‌اکنون در حال انجام است، گفت:  از محل تبصره ۱۸ نیز چند طرح در این محلات در دست انجام قرار دارد.

انتهای پیام/د.ا

سهمیه همدان در طرح اقدام ملی مسکن ۹۰۰۰ واحد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.