مدیر کل دفتر توسعه زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

ضرورت تسهیل ارائه خدمات و منابع به زنان روستایی

بنی‌هاشم گفت: هم اکنون سیاست گذاران باید به نحوی برنامه ریزی کنند که راه رسیدن زنان روستایی به منابع و خدمات تسهیل شود.

ضرورت تسهیل ارائه خدمات و منابع به زنان روستاییبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فروغ‌السادات بنی‌هاشم مدیر کل دفتر توسعه زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی در همایش ملی صندوق‌های خرد محلی اظهار کرد: هدف اصلی روز جهانی زن روستایی حمایت و پشتیبانی زنان روستایی و عشایر برای توانمند سازی این افراد است.

او افزود: دولت‌ها در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها باید جایگاه زنان روستایی را در نظر داشته باشند به طوری که دسترسی زنان روستایی به تمام خدمات بهداشتی و بازار فروش محصولات افزایش یابد.
بیشتر بخوانید: سهم ۱۱ درصدی زنان در اشتغال روستایی


مدیر کل دفتر توسعه زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: امروز نوبت برنامه ریزان و سیاست گذاران است که به نحوی برنامه ریزی کنند که راه رسیدن زنان روستایی به منابع و خدمات تسهیل شود و این کار تنها با هم افزایی جدی مسئولان برآورده خواهد شد از این رو دستگاه‌های مختلف در مجلس و دولت بر مبنای وظیفه‌ای که در این زمینه دارند باید به بازنگری سیاست‌ها کمک کنند تا بتوانیم در این زمینه دستاورد‌های ارزشمندی داشته باشیم.

بنی‌هاشم با اشاره به تفاهم نامه ترویج تولید محصولات استاندارد و گواهی شده بیان کرد: یکی از تفاهم نامه معاونت امور زنان با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج تولید محصولات استاندارد و گواهی شده است و ارزیابی ما این است که این پروژه فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده را وارد خانه‌ها خواهد کرد.

او ادامه داد: خانم‌های روستایی و عشایری تنها مصرف کننده نیستند و در تولد سهم دارند و استقبال زنان روستایی از این پروژه آن را تبدیل به یک جریان ادامه داد کرده است.

به گفته وی مسئله صندوق‌های خرده محلی بیش از ۲ دهه است که آغاز شده و بسیاری از دستگاه‌ها در این زمینه فعال هستند البته بیش از ۳ سال است که کار به صورت جدی در حال انجام است و نتایج ارزشمندی به دنبال داشته است.

مدیر کل دفتر توسعه زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی در پایان درباره شبکه سازی صندوق‌ها تصریح کرد: یکی از پروژه‌های ما شبکه سازی صندوق‌ها است که با همکاری شرکت مادر تخصصی حمایت از بخش کشاورزی این امر رخ داده و برای اولین بار خانم‌های عشایری و روستایی که هیچ کد اختصاصی نداشتند به عنوان سهام دار منصوب شدند و همواره اعطای تسهیلات به صندوق خانم‌ها هیچ منع قانونی ندارد.
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار