رییس سازمان شیلات عنوان کرد؛

تولیدات شیلات ۴۰ برابر افزایش یافته است/ اسکله‌های صیادی خوزستان در انتظار توسعه

رییس سازمان شیلات ایران گفت: سعی داریم روند توسعه ۳ اسکله صیادی در استان خوزستان را شتاب دهیم.

نبی الله خون میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به اینکه مدیران کل سایر استان‌ها از ظرفیت استان‌های همجوار و استان‌های کشور برخوردار شوند، این جلسات فرصتی را بوجود می‌آورند تا در خدمت اداره کل شیلات سایر استان‌ها باشیم و با ظرفیت‌های استان خوزستان بیش‌تر آشنا شوند.

او افزود: همچنین سایر استان‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف، از تجربیات، مشاوره‌های فنی و... استفاده کنند و فرصتی برای هم افزایی و همگرایی است.

خون میرزایی درخصوص کمک‌هایی که برای استان خوزستان در زمینه شیلات مدنظر است، اظهار داشت: ناتمام ماندن اسکله‌های صیادی از جمله؛ اسکله در شهرستان آبادان، اسکله ابوخدیر در شهرستان شادگان و اسکله بحرکان هندیجان یکی از مشکلات ما در استان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: علیرغم اینکه در سال ۹۷، حداکثر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای احداث و تکمیل این ۳ پروژه ملی اختصاص یافت، ولی متاسفانه روند احداث، تکمیل و توسعه آن‌ها به کندی پیش می‌رود.

رییس سازمان شیلات ایران ادامه داد: در ابتدای سال ۹۸ نیز، بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها اختصاص یافت و اولین هدیه ما به استان خوزستان تکمیل این پروژه‌های ملی است و امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم تا پایان سال جاری بتوانیم به پروژه‌های شیلات استان شتاب دهیم.

نبی الله خون میرزائی اذعان داشت: همچنین از ظرفیت‌های مختلف از جمله؛ تکثیر، پرورش و منابع ژنتیکی استان بازدید‌هایی انجام می‌شود و در این زمینه هم کمک‌های فنی اعتباری و مالی سازمان شیلات صورت می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم شتابی در توسعه موردنیاز ما رخ دهد.

افزایش ۴۰ برابری تولیدات شیلات در کشور

او درخصوص چشم انداز تولید آبزیان بیان کرد: پارسال کل تولیدات شیلات کشور یک میلیون و ۲۶۲ هزار تن بود که در مقایسه با سال آغازین انقلاب، حدود ۴۰ برابر افزایش نشان می‌دهد.

خون میرزایی در ادامه گفت: در ۴۰ سالگی انقلاب تولیدات شیلاتی کل کشور حدود ۴۰ برابر شد.

خشکسالی و سیل ۲ چالش خوزستان در بخش شیلات

این مقام مسئول افزود: پارسال با ۲ چالش شامل؛ خشکسالی و سیلاب روبرو بودیم که به تولیدات آبزی پروری خسارت زیادی وارد کرد و بخشی از تولیدات در حوزه آبزی پروری را تحت تاثیر قرار داد، ولی در مجموع، عملکرد شیلات در سال ۹۷ در حوزه‌های صید و صیادی، مصرف سرانه، صادرات، پرورش میگو و تراز تجاری بیش از پیش بینی‌ها بود.

نبی الله خون میرزایی تصریح کرد: امیدواریم امسال با توجه به وضعیت مطلوب منابع آب و برنامه ریزی‌هایی در زمینه تاب آوری در سازمان شیلات طراحی شده، ضمن تداوم روند شتاب گیری تولیدات، همچنان از پیش بینی ها، پیشی داشته باشیم و به اهداف مدنظر خود دست یابیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار