معاونت مسافری مدیرعامل راه آهن کشور:

آمادگی راه آهن تهران برای راه اندازی پایانه صادراتی در آبیک

مدیرکل راه آهن استان تهران برای راه اندازی پایانه صادراتی در آبیک اعلام آمادگی کرد و گفت: با راه اندازی این پایانه شاهد شکوفایی صادرات محصولات کشاورزی استان قزوین به کشور‌های همسایه خواهیم بود.

آمادگی راه آهن تهران برای راه اندازی پایانه صادراتی در آبیکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، هادی نژاد مدیرکل راه آهن استان تهران در نشست بررسی ظرفیت‌های زیرساخت ریلی شهرستان آبیک برای راه اندازی پایانه صادراتی در آبیک اعلام آمادگی کرد و گفت: با راه اندازی این پایانه شاهد شکوفایی صادرات محصولات کشاورزی استان قزوین به کشور‌های همسایه خواهیم بود و در این زمینه تاکنون ۴ سوزن توقف این شبکه ریلی متصل به پایانه بار انداز محصولات کشاورزی شمس آذر تحویل داده شده است.

او را ه اندازی قطار‌های حومه‌ی را ازسیاست‌های دولت در زمینه کاهش بار ترافیک دانست و افزود: هزینه‌های جابجایی مسافر در شبکه ریلی ۳۰۰ هزار ریال است که سهم پرداختی استفاده کننده کمتر از ۱۰ درصد این هزینه است.

موسوی معاون مسافری راه آهن کشور هم با اشاره به نزدیکی شهرستان آبیک به پایتخت گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های موجود شبکه ریلی و فعالیت دو شهرک مهم صنعتی در آبیک، جابه جایی محصولات تولیدی و کشاورزی از طریق شبکه ریلی، حائز اهمیت است.

موسوی افزود: براساس دستورالعمل و سیاست‌های دولت در ایجاد زیر ساخت‌های ریلی برای جابجایی مسافران، راه اندازی قطار‌های حومه شهر‌ی با هدف کاهش بار ترافیکی جاده ها، کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی و بالا بردن امنیت مسافرت از برنامه‌های راه آهن کشور است.

موسوی افزود: همچنین توجه به فعال سازی قطار‌های حومه‌ای و جا به جایی بار‌های واحد‌های تولیدی توسط شبکه ریلی از دیگر برنامه‌های راه آهن کشور است که در این زمینه با بررسی ظرفیت‌های موجود شهرستان‌های دارای شهرک‌های صنعتی و تولیدی و انجام مطالعات، شاهد احداث و برقراری شبکه ریلی در دو حوزه مسافری و بار‌ی خواهیم بود.

معاونت مسافری راه آهن کشور گفت: قطعا شناسایی و تشویق صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی برای جابجایی محصولات با استفاده از شبکه ریلی، به اقتصاد ملی کمک خواهد کرد.

او افزود: جابجایی ارزان، شبکه پاک و سبز، شبکه دارای ایمن بالا، از جمله مزایا‌های شبکه ریلی است.

فرماندار آبیک هم ظرفیت شهرستان را در حوزه شبکه ریلی قابل توجه دانست و گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها علاوه بر رونق تولید، شاهد

کاهش ترافیک و ارتقای ایمنی جاده‌های کشور به واسطه تردد خودرو‌های باری خواهیم بود.

احمدپور توقف قطار‌های حومه‌ای و استانی را مطالبه جدی مردم آبیک دانست و خواستار توجه و تخصیص سهمیه ویژه به شهر آبیک شدو

او، وجود ۱۴ هزار دانشجو در این شهرستان را از دیگر ظرفیت‌های استفاده از شبکه ریلی در آبیک برشمرد.

انتهای پیام/ک

توجه به فعال سازی قطار‌های حومه‌ای

برچسب ها: راه آهن ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.