رکورد‌هایی که با نخستین باخت ویلموتس از بین رفت

شکست تیم ملی فوتبال ایران از بحرین سبب شد رکورد‌های خوبی در فوتبال ایران از بین برود.

رکورد‌هایی که با نخستین باخت ویلموتس از بین رفتبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران امشب (سه شنبه) سومین بازی اش در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را با شکست یک بر صفر مقابل بحرین پشت سر گذاشت تا صدر جدول را از دست داده و پس از عراق و بحرین هفت امتیازی در رده سوم گروه C قرار بگیرد.

تک گل این بازی را محمد الحردان در دقیقه ۶۶ از روی نقطه پنالتی وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد.

با باخت به بحرین مارک ویلموتس بلژیکی در پنجمین حضورش روی نیمکت تیم ملی کشورمان، متحمل اولین باخت شد. تیم او پیش از این سوریه، هنگ کنگ و کامبوج را شکست داده و برابر کره جنوبی به تساوی رسیده بود.

همچنین برای اولین بار تیم ملی از زمان حضور این سرمربی در یک بازی موفق به گلزنی نشد.

رکورد کلین شیت‌های علیرضا بیرانوند در مقدماتی جام جهانی هم روی عدد ۲۲۶ متوقف ماند.

باخت به بحرین سبب شد ملی پوشان فوتبال ایران پس از حدود ۷ سال در مقدماتی جام جهانی مغلوب شوند. آخرین بار ۱۴ نوامبر ۲۰۱۲ تیم ملی ازبکستان توانست در ورزشگاه آزادی تیم ملی ایران را با تک گل اولوگبگ باکائف یک بر صفر شکست بدهد و از آن تاریخ حدود ۲۵۳۰ روز می‌گذرد.

همچنین آخرین باخت ایران در جریان یک بازی رسمی به تیم‌های عربی هم در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲ یعنی هفت سال و یک ماه و چهار روز پیش برابر لبنان رقم خورد که باز هم شاگردان کارلوس کی روش در مرحله رفت مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با یک گل به لبنان باختند.

شش بازی رسمی اخیر ایران برابر عمان، چین، ژاپن، هنگ کنگ، کامبوج و بحرین برگزار شده است که حاصل آن ۴ برد و ۲ باخت بوده است. به جز بازی با چین و هنگ کنگ در سایر دیدار‌های مدافعان و دروازه بان ایران بازیکن حریف را با خطای پنالتی متوقف کرده اند که بیرانو پنالتی احمد کانو (عمان) و سوکفنگ (کامبوج) را مهار کرده، اما مقابل ضربات یویا اوساکو و محمد الحردان مغلوب شده است.


بیشتر بخوانید: بحرین ۱ - ایران صفر / کوالنکو یوز‌ها را شکار کرد/ صخره‌ای مصنوعی به نام داور + فیلم و تصاویر


انتهای پیام/

آخرین اخبار از تیم ملی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.