هیچ توجهی به من ندارند/ حقوقم ۹۰۰ هزارتومان است/ پُز مدالم راندهند / به فرمایش مقام رهبری هم توجه نشد

قهرمان پاراوزنه‌برداری جهان از برخی کوتاهی‌ها نسبت به شرایط پارالمپیکی‌ها انتقاد کرد و گفت: برای مشابه شدن شرایط‌مان با المپیکی‌ها، فرمایش مقام معظم رهبری را هم نادیده گرفتند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌سیامند رحمان یک ماه و نیم پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی ژاپن برگزار شد، ضمن کسب سومین عنوان قهرمانی در جهان سهمیه حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم به دست آورد.

هیچ توجهی به من ندارند/ حقوقم ۹۰۰ هزارتومان است/ پُز مدالم راندهند / به فرمایش مقام رهبری هم توجه نشد

بدین ترتیب رحمان برای سومین دوره متوالی در بازی‌های پارالمپیک شرکت خواهد کرد. وی در دوره گذشته این بازی‌ها (۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو) صاحب مدال طلا شد و حالا مصمم به تکرار این رنگ مدال در توکیو آنهم با رکوردشکنی به یادماندنی است.

به همین منظور سیامند رحمان این روز‌ها پیگیر تمریناتش است، او زیر نظر کمیته ملی پارالمپیک و طبق برنامه کادر فنی تیم ملی پاراوزنه برداری، اما در شهر خود تمریناتش را پیگیری می‌کند درحالیکه نسبت به برخی بی توجهی‌ها گله‌مند است.

وی که ساکن اشنویه از شهر‌های مرزی استان آذربایجان غربی است، می‌گوید که مسئولان استان کوچکترین توجهی به من به عنوان یک ورزشکار پارالمپیکی ندارند. فقط امیدوارم بعد از مدال آوری در توکیو، مدعی حمایت نشوند، پُز مدالم را ندهند و برای استقبال و این نمایش‌ها اقدامی نداشته باشند.

با خیال آسوده تمرین می‌کنم
سیامند رحمان با تاکید بر اینکه ورود دوباره به پارالمپیک برنامه اصلی بعد از پارالمپیک ریو بود، گفت: حالا که این سهمیه را گرفته ام، خیالم راحت است و بدون دغدغه تمرینات را دنبال می‌کنم. برای کسب سهمیه هم باید در چند مرحله رقابت شرکت می‌کردیم که مسابقات جهانی ۲۰۱۷ در مکزیک یکی از آن‌ها بود. امسال هم در رقابت‌های جهانی ژاپن شرکت کردم و توانستم سهمیه ام را قطعی کنم.

حضور در مسابقات فزاع اجباری است
وی تصریح کرد: با اینکه سهمیه ام برای پارالمپیک توکیو قطعی شده باید در رقابت‌های فزاع امارات هم شرکت داشته باشم. این رقابت‌ها اسفندماه برگزار می‌شود و از سطح خوبی هم برخوردار است. برای من به عنوان یک ورزشکار پارالمپیکی که حضورم در توکیو قطعی است، شرکت در این رقابت‌ها اجباری است. ضمن اینکه از حضور در آن می‌توانم به عنوان فرصتی برای آماده سازی بهتر استفاده کنم.

هیچ توجهی به من ندارند/ حقوقم ۹۰۰ هزارتومان است/ پُز مدالم راندهند / به فرمایش مقام رهبری هم توجه نشد

در «نقطه صفر مرزی» تمرین می‌کنم
ملی پوش پاراوزنه برداری ایران در مورد روند تمرینات خود گفت: فعلا دور از محل تمرینات تیم ملی و به صورت شخصی تمرین می‌کنم. من ساکن اشنویه هستم و در همین نقطه صفر مرزی روزی یک جلسه تمرین دارم. البته تمام برنامه‌های تمرینی‌ام طبق برنامه کادر فنی و هماهنگ با مربیان است. خارج از آن تمرینی ندارم. با کمیته ملی پارالمپیک هم هماهنگ هستم.

به دنبال تکرار مدال طلا با رکوردی به یادماندنی هستم
سیامند رحمان با مهار وزنه ۲۶۵ کیلوگرمی در مسابقات جهانی ژاپن صاحب سهمیه پارالمپیک شد، اما بالاترین رکورد وی در پارالمپیک ریو و با بالا بردن وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی به ثبت رسید. وی قصد دارد در توکیو رکوردی بهتر را به ثبت برساند و بازهم طلایی شود.

این پاراوزنه بردار در این زمینه گفت: قطعا هدفم قهرمانی دوباره در پارالمپیک توکیو است و اینکه بتوانم رکوردشکنی دوباره داشته باشم. خیلی سخت، اما مصمم به انجام آن هستم. البته قولی نمی‌دهم چراکه خیلی مسائل تعیین کننده است. فقط اینکه من با این هدف تمرین می‌کنم و امید به اینکه با هیچ مشکل غیرقابل پیش بینی مواجه نشوم.

وی در این زمینه ادامه داد: یک آسیب دیدگی کوچک همه برنامه‌ها را به هم می‌ریزد به همین دلیل است که قولی نمی‌دهم، اما قطعا مثل هر ورزشکار حرفه‌ای دیگری به دنبال بهترین‌ها هستم. می‌خواهم رکوردی به یادماندنی در توکیو ثبت کنم.

از حقوق مصوب کمیته ملی پارالمپیک بی اطلاعم
کمیته ملی پارالمپیک پرداخت حقوق ماهانه به ورزشکاران شانس مدال در پارالمپیک توکیو را مصوب کرده است. قرار است ورزشکاران طلایی برای مدت ۱۲ ماه و ۶ ماه بیشتر از ورزشکاران شانس مدال نقره یا برنز حقوق دریافت کنند.

بنا بر اعلام کمیته ملی پارالمپیک حقوق (کمک هزینه) ورزشکاران طلایی و مربیان آن‌ها در ۶ ماهه اول سال ۹۸ پرداخت شده است، اما سیامند رحمان از این موضوع اظهار بی اطلاعی می‌کند.

وی در این زمینه گفت: درجریان پرداختی‌ها نیستم. الان از طریق شما متوجه میزان رقم و پرداخت آن شدم. تا به امروز از آن بی اطلاع بودم. باید پیگیری کنم تا متوجه موضوع شوم.

مسئولان ورزش استان خواب هستند
رحمان در بخش دیگری از این گفتگو نسبت به چگونگی عملکرد مسئولان ورزش استان آذربایجان غربی و برخورد آن‌ها با ورزشکاران پارالمپیکی انتقاد کرد. وی در این زمینه گفت: در کل استان آذربایجان غربی ورزشکاری که برای پارالمپیک توکیو کسب سهمیه کرده باشد، انگشت شمار دارد، اما مسئولان استان نسبت به همین تعداد اندک هم بی توجه هستند. گویا آن‌ها در خواب به سر می‌برند و از هیچ موضوعی خبر ندارند.

واکنشی نسبت به سهمیه‌ام ندیدم
وی یادآو شد: کسب سهمیه پارالمپیک موفقیتی بزرگ برای هر ورزشکار است که خیلی‌ها به دنبال آن هستند. جالب است که مسئولان ورزش استان که هیچ زمان پیگیر وضعیت ورزشکاران استان نیستند، حتی نسبت به سهمیه کسب شده من هم واکنشی نداشتند. فکر می‌کنم اصلا از آن خبر ندارند. آن‌ها عادت کرده اند که نزدیک رویدادی مانند پارالمپیک خود را نشان می‌دهند. سایر مواقع اصلا نیستند و هیچ کاری هم نمی‌کنند.

هیچ توجهی به من ندارند/ حقوقم ۹۰۰ هزارتومان است/ پُز مدالم راندهند / به فرمایش مقام رهبری هم توجه نشد

امیدوارم بعد از مدال آوری به دنبال خودنمایی نباشند
پاراوزنه بردار پارالمپیکی ایران با تاکید بر اینکه این موضوعات برایش اهمیت ندارد، گفت: تنها مسئله‌ای که خیلی برایم اهمیت دارد شاد شدن دل مردم است که مدال آوری ورزشکاران در میادین المپیک و پارالمپیک یکی از روش‌های آن است. فقط امیدوارم این مسئولان که امروز در خواب هستند فردا مدعی حمایت از ما پارالمپیکی‌ها نشوند و بعد از مدال آوری‌مان برای استقبال به فرودگاه نیایند تا بخواهند خودی نشان دهند.

دلم برای تازه وارد‌های ورزش می‌سوزد
قهرمان مسابقات پاراوزنه برداری در دو دوره اخیر بازی‌های پارالمپیک تاکید کرد: امثال من که به این شرایط عادت کرده ایم و اینکه با همین شرایط تلاش و تمرینات‌مان را برای مدال آوری ادامه دهیم، اما دلم برای افرادی که تازه وارد ورزش شده‌اند، می‌سوزد. این ورزشکاران جوان باید یاد بگیرند که با این شرایط تمرین کنند و مدال بگیرند. تا به این موضوعات هم عادت کنند، خیلی زمان می‌برد.

انتقاد از وضعیت حقوقی؛ ۹۰۰ هزارتومان می‌گیرم، اما نه همیشه
رحمان در بخش دیگری با اشاره به دریافت حقوق ماهانه ۹۰۰ هزار تومانی از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش گفت: این رقم حقوق برای من تصویب شده درحالیکه ۲ طلای پارالمپیک و چند طلای جهانی دارم. بدتر اینکه حقوقم را هم مرتب و همیشه دریافت نمی‌کنم. ۶ ماه حقوق می‌گیرم و ۶ ماه نمی‌گیرم.

به فرمایش مقام رهبری هم توجه نشد
ملی پوش پاراوزنه برداری ایران تاکید کرد: قرار بود در مورد تعیین حقوق، وضعیت ورزشکاران پارالمپیکی با المپیکی‌ها یکسان شود. حتی در این مورد مقام معظم رهبری هم سال گذشته تاکید لازم را داشتند و اینکه این کار حتما انجام شود، اما تا به امروز اقدامی صورت نگرفته است.

نه سراغی از من بگیرند و نه پُز مدالم را بدهند
سیامند رحمان در بخش پایانی گفت: با همه این شرایط و با هدف افتخارآفرینی‌های دوباره تمرین می‌کنم، اما واقعا بابت این مسائل و به خصوص بی توجهی و کوتاهی‌های مسئولان استان دلخورم. دیگر هم نمی‌خواهم سراغی از من بگیرند، اما فردا پُز مدال آوری‌ام را هم ندهند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.