مزدوران اماراتی اسناد جنایات‌ خود در یمن را آتش زدند

پایگاهی یمنی اعلام کرد مزدوران اماراتی پیش از اینکه شهر عدن را ترک کنند تمامی اسناد متعلق به جنایت‌ها و تجاوز‌های خود در این استان را به آتش کشیدند.

مزدوران اماراتی اسناد جنایت‌های خود در یمن را آتش زدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، منابع رسمی یمنی اعلام کردند نیرو‌های دولت مستعفی یمن که وارد شهر عدن، در جنوب یمن شده‌اند پرچم‌ها و تصاویر متعلق به محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و سران امارات را از سطح شهر جمع‌آوری کردند.

مزدوران اماراتی که در تابستان سال ۲۰۱۵ بر شهر عدن مسلط شده بودند پایان هفته گذشته در چارچوب توافقی از این شهر عقب‌نشینی کردند و نیرو‌های مزدور سعودی و نیرو‌های منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن وارد شهر شدند و بر فرودگاه بین‌المللی عدن و برخی از مراکز دولتی مسلط شدند.

به گفته برخی از منابع، ۶ نفر از وزرای دولت مستعفی شب گذشته وارد فرودگاه استان حضرموت شدند تا شرایط را برای انتقال تمامی اعضای دولت مستعفی فراهم کنند.

القدس العربی به نقل از برخی منابع نوشت که مقامات محلی عدن پس از خروج نیرو‌های اماراتی، تصاویر بن زاید را از ساختمان‌های دولتی برداشته و آن‌ها را پاره کرده‌اند.

پایگاه خبری «هنا عدن» نیز تصویری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد مزدوران اماراتی قبل از ترک شهر عدن تمامی اسناد و پرونده‌های متعلق به جنایات و تجاوزات خود در این شهر را به آتش کشیده‌اند.

همچنین منبعی سیاسی اعلام کرده است که این ورود و خروج نیرو‌ها نتیجه توافق‌های صورت گرفته میان کشور‌های عضو ائتلاف سعودی است.

ائتلاف سعودی که متشکل از شماری کشور‌های عربی است، به بهانه بازگرداندن منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و دولت وی بر سر کار از سال ۲۰۱۴ به خاک یمن تجاوز کرد و در حملات خود نه تنها زیر ساخت‌های این کشور را نابود بلکه مردم بی گناه را هدف قرار داد و هزاران نفر را آواره کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار