کشت زعفران در استان کرمانشاه ظرف سه سال به هزار هکتار می‌رسد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه،گفت : کشت زعفران در این استان ظرف سه سال به هزار هکتار می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،رضا زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به در برنامه بودن توسعه کشت زعفران در استان، گفت : قرار است در یک برنامه سه ساله که از امسال شروع شده، سطح زیر کشت زعفران استان افزایش 800 هکتاری داشته و به حدود هزار هکتار برسد.

زارعی با بیان اینکه امسال توسعه 150 هکتاری مزارع زیر کشت زعفران در استان را داشتیم، گفت : در سالهای گذشته 185 هکتار زعفران در مزارع استان کرمانشاه کشت شده بود که هم اکنون به 335 هکتار رسیده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: بیشترین کشت‌ جدید زعفران در مزارع شهرستان کرمانشاه انجام شده‌ است، هرچند امسال در شهرستان‌های دیگر همچون دالاهو، صحنه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و جوانرود هم کشت زعفران داشته‌ایم.

زارعی با اشاره به اتمام فصل کشت زعفران در استان، گفت: کشت زعفران از اواخر شهریور ماه در استان شروع شد و تا اوایل مهر ماه ادامه پیدا کرد.

او سپس با اشاره به حمایت از توسعه کشت زعفران گفت: امسال نیمی از هزینه تهیه پیاز برای کشت زعفران به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

او افزود: هر کشاورزی که زمین کافی در اختیار داشته باشد و امکان دو بار آبیاری در مزارع خود در مهر ماه را داشته باشد، می‌تواند زعفران بکارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به هفت ساله بودن کشت زعفران داشت و گفت: میزان عملکرد مزارع زعفران بسته به سال کشت متفاوت است، بطوری که مزارع زعفران در سال اول 1.5 کیلوگرم در هکتار عملکرد دارند که این میزان عملکرد در سال دوم به حدود 3.5 کیلوگرم در هکتار و بعد از آن به بیش از پنج کیلوگرم و گاها تا 9 کیلوگرم هم می‌رسد.

او افزود: میانیگن برداشت زعفران در مزارع استان کرمانشاه در حال حاضر شش کیلوگرم در هکتار است .

 

 

انتهای پیام/د

افزایش کشت زعفران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار