معرفی موزه؛

عزاداری‌های دوره قاجار را در باغ موزه هنر‌های ایرانی مرور کنید + تصاویر

در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی می‌توانید با بازدید از باغ موزه هنر‌های ایرانی، تاریخ تعزیه و شبیه‌خوانی در قلب تاریخ را مرور کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، این هفته می‌خواهیم با کاروان همراه شویم و سری به باغ موزه هنرهای ایرانی بزنیم . ما در این سفر می‌توانیم علاوه بر بازدید از باغ موزه هنرهای ایرانی که با نام باغ سپهبد نیز شناخته می‌شود، عزاداری دوره قاجار را نیز مرور کنیم؛ زیرا آیین‌های سوگواری و عزاداری دوره قاجار به روایت آلبوم‌خانه کاخ گلستان در باغ موزه هنرهای ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از تاریخ ۲۳ مهر تا پنجم آبان‌ماه برگزار می‌شود و حرف‌های زیادی برای گوش‌های کنجکاو و شنوای مخاطبان خود دارد.ما در این نمایشگاه می‌توانیم بُعد دیگری از تاریخ کشورمان را مرور کنیم و متوجه شویم که رسم و رسوم اصیل عزاداری برای امام حسین (ع) چگونه بوده است. ما در نمایشگاه با کاروان می‌توانیم دامنه اطلاعات تاریخی‌مان را گسترش بدهیم و با تماشای تصاویری که از دل تاریخ آمده‌اند، سفری هر چند کوتاه به تاریخ داشته باشیم.

عزاداری‌های دوره قاجار را در باغ موزه هنر‌های ایرانی مرور کنید + تضاویر

عزاداری‌های دوره قاجار را در باغ موزه هنر‌های ایرانی مرور کنید + تضاویر

ما در تصاویری که در نمایشگاه با کاروان دیده می‌شوند، بیش از پیش با تکیه دولت، صاحبقرانیه، تکیه سیف‌الدوله و تکیه‌های مجدالدوله و مویدالدوله آشنا می‌شویم. این تصاویر روایتگر بخشی از تاریخ تعزیه یا شبیه‌خوانی هستند.

شما می‌توانید پس از بازدید از نمایشگاه با کاروان از گوشه کنار باغ موزه هنر ایرانی نیز بازدیدی داشته باشید. باغ موزه هنر ایرانی ماکت‌های زیبایی از جاذبه‌های گردشگری معروف ایران را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

عزاداری‌های دوره قاجار را در باغ موزه هنر‌های ایرانی مرور کنید + تضاویر

این باغ موزه در سال ۱۳۱۰ ساخته شده؛ البته طرحی که در آن سال برای باغ کشیده بودند، هیچ شباهتی به طرح کنونی باغ نداشته است زیرا در سال ۱۳۸۴ حوضچه‌ها و آب راه‌هایی به باغ موزه هنر ایرانی اضافه شده‌اند.

عزاداری دوره قاجار را در باغ موزه هنرهای ایرانی مرور کنید

مکانی که امروز به عنوان باغ موزه هنرهای ایرانی شناخته می‌شود، در ابتدا متعلق به همسر سپهبد امیراحمدی نخستین سپهبد ایران در دوره رضاشاه بود. این باغ سال‌ها در اختیار خانه سینما بود و سپس کاربری امروزی خودش را پیدا کرد.

عزاداری‌های دوره قاجار را در باغ موزه هنر‌های ایرانی مرور کنید + تضاویر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد زرخواه
۰۹:۵۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
به نظر من اوج تمدن ایران در دوره قاجاریه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
کاملا مشخصه به تاریخ ایران مسلطی!!!
آخرین اخبار