ارائه بیش از ۱۱۰ هزار خدمات بهداشتی و درمانی به زائران پاکستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ارائه بیش از ۱۱۰ هزار خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به زائران پاکستانی اربعین از زمان راه اندازی موکب‌های سلامت در سیستان و بلوچستان خبر داد.

ارائه بیش از ۱۱۰ هزار خدمات بهداشتی و درمانی به زائران پاکستانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ؛ سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: عملیات اربعین امسال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ۸ مهر شروع شده است و طی این مدت بیش از ۱۱۰ هزار خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به زائران پاکستانی اربعین ارائه شده است.

او افزود: تمامی این زائران عزیز در بدو ورود از نظر سندرم‌های عفونی واگیردار مورد ارزیابی قرار گرفته اند و ۷۳ هزار و ۸۷۲ نفر از آن‌ها که شرایط لازم را داشته اند، واکسینه شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در این مدت ۱۳ هزار و ۸۲۳ زائر پاکستانی اربعین توسط پزشکان مستقر در موکب‌های سلامت «میرجاوه» و زاهدان ویزیت رایگان شدند.

او  با اشاره به اینکه ۲۴ هزار و ۹۶۴ نفر نیز طی این مدت داروی مورد نیاز خود را از موکب‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دریافت کرده اند، تصریح کرد: ۴۸ نفر از زائران عزیز پاکستانی نیز بر‌ای تکمیل درمان به بیمارستان‌های میرجاوه و زاهدان منتقل شدند.

هاشمی تصریح کرد: طی این مدت علاوه بر نظارت‌ها و ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی به خادمان و زوار ۱۵ هزار و ۴۶۹ مترمربع از اماکن اسکان زائرین سمپاشی شده و ۵۲ مورد نیز نمونه گیری از مواد غذایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ع

ارائه خدمات درمانی به زوار پاکستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار