امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

در جلسه امروز هیئت دولت وزرا همچون چهارشنبه‌های هر هفته با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه امروز هیئت دولت با حضور اصحاب رسانه در حیاط پاستور برگزار شد، همچنین وزرای دولت مانند جلسات گذشته به سوال‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

پس از برگزاری جلسه هیئت دولت، علی ربیعی در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به دستگیری روح‌الله زم اظهار کرد: من هیچ اعتقادی ندارم که آمدنیوز یک رسانه بود و باید ساحت پاک رسانه را از این تروریست‌هایی که آبروی مردم را هدف قرار دادند، جدا کرد، همچنین ما برای کسانی که مخالف دولت یا نظام باشند، اما بر اساس اعتقادات خود در رسانه‌ها قلم می‌زنند، احترام قائلیم.

ربیعی افزود: موضوع دستگیری این فرد نباید زمینه اتهام زنی جدیدی را فراهم کند که البته در چند روز گذشته برای چند نفر این اقدام رخ داد. ما باید از قضاوت‌های تند پرهیز کنیم و اجازه دهیم اطلاعات سپاه موضوع را دنبال کند. باز هم تاکید می‌کنم باید از اتهام زنی و گمانه زنی خودداری شود. دستگیری این فرد موجب شد که ساحت پاک اصحاب رسانه از وجود تروریست‌ها پاک شود.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

اسکان حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در مراسم اربعین/ ورود و خروج زائران به توازن و تعادل رسیده است

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوشبختانه سه روز است که خروج و ورود ما به یک توازن و تعادل رسیده است و دیروز ورودی ما دو برابر نسبت به خروجی افزایش داشته است، یعنی خروجی ما حدود ۱۰۳هزار نفر و ورودی ۲۳۰ هزار نفر بودند. ان‌شالله این روند همین‌گونه ادامه پیدا کند، در زمان بازگشت زائران هیچ‌گونه مشکلی نخواهیم داشت، ما از سه روز قبل وسایل نقلیه و اتوبوس‌های زیادی را در مرز‌ها به ویژه در محور مهران مستقر کردیم.

وزیر کشور تصریح کرد: ما در ایران هیچ گونه مشکل امنیتی نداشتیم و با همکاری خوبی که دولت عراق و نیرو‌های نظامی و امنیتی عراق داشتند در آنجا هم مشکل نداشتیم.

رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک یادآور شد: ما در مورد انتخابات روند فعالیت‌مان همزمان با تقویم انتخاباتی خیلی خوب پیش می‌رود و هماهنگی‌های لازم در همه حوزه‌ها وجود دارد. در مورد انتخابات الکترونیک دستگاه احراز هویت ۹۰ درصد، از نظر صحت عمل در نحوه رأی گیری به ما اطمینان می‌دهد شورای نگهبان هم تایید کرده و ما هم در صدد هستیم آن را برای سراسر کشور اجرا کنیم.

رحمانی فضلی افزود: در۱۴۰ شرح مقرر شده در حوزه‌های دیگر از جمله شمارش و اخذ هم الکترونیکی شود که درباره این هم به یک هماهنگی‌های اولیه رسیدیم که ان‌شالله نهایی خواهد شد امیدواریم یک انتخابات سالم و قانونی داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه اکنون حدود ۳۵ میلیون وعده غذایی که عمدتا کمک مردم و نذورات است توزیع کرده‌ایم، تصریح کرد: حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تاکنون در مناطق مختلف اسکان دادیم و با همکاری که همه دستگاه‌های اجرایی، مردم و نهاد‌های عمومی به ویژه شهرداری‌ها داشتند تا کنون مشکل خاصی نداریم و امیدواریم در روز‌های باقی مانده تا اربعین و دو روز بعد از آن همین همکاری باشد مشکل نخواهیم داشت. رسانه‌ها هم واقعا خوب همکاری کردند و اخبار را به خوبی منعکس کردند.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

روند رشد شاخص بورس، حبابی نیست

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد به خبرنگاران گفت: در زمان رشد شاخص بورس، برخی صاحبنظران ابراز نگرانی کردند که روند رشد شاخص بورس، خیلی سریع، تند و حبابی است، اما به نظر ما حباب نبوده است.

دژپسند درباره اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بیان کرد: برخی از مشکلات که نیازمند اصلاح قانون است در مجلس در دست بررسی قرار دارد و این موارد در صحن مجلس مطرح شد که به علت برخی مشکلات دوباره به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

امسال ۱۴۲ میلیون جلد کتاب چاپ شده است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به کمبود کتاب با وجود گذشت ۳ هفته از آغاز سال تحصیلی بیان کرد: امسال ۱۴۲ میلیون جلد کتاب چاپ کرده‌ایم و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم. والدین باید در سامانه ثبت‌نام کرده و کتاب فرزندانشان را در مدارس تحویل بگیرند.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

مجوزی برای انتقال آب دریای خزر به سمنان داده نشده است

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتقال آب دریای خزر به سمنان در چند روز اخیر انعکاس وسیعی داشته است، تصریح کرد: بحث اولیه در مورد این موضوع مربوط به سال ۱۳۹۱ است و بعد از آن که سازمان حفاظت از محیط زیست با آن مخالفت کرد، این بحث تا سال ۱۳۹۶ مسکوت ماند.

وزیر نیرو با توجه به موضوع استیضاح خود در مجلس بیان کرد: باید با نمایندگان گفت‌وگو شود و نقطه نظرات آنها شنیده و توضیحاتی ارائه شود و در نهایت به تصمیم مجلس احترام خواهیم گذاشت.

اردکانیان با اشاره به موضوع انتقال آب دریای خزر به سمنان به دلیل این موضوع که این استان زادگاه رئیس جمهور است، گفت: همان‌طور که پیش‌تر در این‌باره عرض کردم، تاکید دولت، شخص رئیس جمهور و معاون اول بر اساس قانون بوده و ما در اجرای طرح‌ها همه ملاحظات فنی، زیست محیطی، انسانی و اجتماعی را در نظر می‌گیریم.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟
مبنای حقوقی پالرمو را برای رئیس جمهور ارسال کردم

لعیا جنیدی، معاون حقیقی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایراد شورای نگهبان به لایحه پالرمو بر اساس بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی بود و این ایراد به معنای رد شدن لایحه پالرمو است. از سویی دیگر با توجه به اینکه یک سال از مهلت قانونی مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گذرد، این به معنای رد شدن لایحه پالرمو است. درحالی که روز گذشته در خبری از سوی شما عنوان شد که رئیس جمهوری برای ابلاغ پالرمو تصمیم می‌گیرد و مبنای حقوقی برای ابلاغ این لایحه وجود دارد، اظهار کرد: دیدگاه ما این است که اگر مجمع تشخیص مصلحت یا جا‌های دیگر نظرات مشورتی داشته باشند، باید شورای نگهبان آنها را بررسی کند و اگر قبول دارد که این موارد مغایرت با قانون اساسی یا شرع دارد، عینا به عنوان نظر خود ارائه دهد.

جنیدی با بیان اینکه مبنای حقوقی ابلاغ پالرمو را یک ماه قبل به رئیس جمهوری تقدیم کردم، گفت: بخشی از ایراد‌های مطرح شده، مربوط به شورای نگهبان است و بخشی جداگانه به عنوان نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمیمه و فرستاده شده است و از آنجایی که ناظر مجلس فقط شورای نگهبان است، اگر این نکات به صورت ادغام و فقط به عنوان نظر شورای نگهبان بود، معنای دیگری داشت.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

خروج یکی از مدل‌های قدیمی پراید تا چند روز آینده/ هر چه قانون بگوید تابع آن هستیم

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های این وزارتخانه در خصوص از رده خارج کردن برخی خودرو‌های قدیمی و پرمصرف تصریح کرد: قطعا یکی از مدل‌های قدیمی پراید تا چند روز دیگر از تولید خارج می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود وزیر صمت نظر مثبتی درباره تفکیک وزارت بازرگانی از این وزارتخانه ندارد، گفت: حرف‌های بسیاری مطرح می‌شود، اما ما تابع قانون و هر آنچه دولت و رئیس جمهوری تصمیم بگیرند هستیم.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

واکنش وزیر ارتباطات به حمله سایبری آمریکا به ایران

محمد جواد آذری جهرمی در جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به حمله سایبری آمریکا به ایران گفت: «خواب دیدن خیره»!

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

کاهش نرخ کاغذ/ کاغذ شرایط مناسب و بهتری دارد

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به کمبود کاغذ گفت: در حال حاضر کاغذ شرایط مناسب و بهتری دارد، زیرا نرخ آن کاهش پیدا کرده و شرایط وفور آن شرایط مناسبی است.

صالحی با توجه به برنامه دولت در فراگیر کردن صندوق بیمه هنرمندان تأکید کرد: از سال ۹۵ تا ۹۷، مبلغ و تعداد آن افزایش یافته است، حتی می‌توان گفت که دوبرابر شده است.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

اجرای جدی قانون استخدام معلولان

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در جمع خبرنگاران درباره درباره وضعیت اجرای قانون استخدام سه درصد از معلولان کشور در دستگاه‌های اجرایی گفت: در قانون جامع حمایت از معلولان کمیته‌ای برای نظارت بر اجرا به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شده است که وزارت کار دبیری آن را بر عهده دارد.

شریعتمداری بیان کرد: در نخستین جلسه این کمیته یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده، وضعیت اجرای قانون سه درصد در به کارگیری معلولان در بخش‌های دولتی بود که براساس گزارش‌های ارائه شده این قانون در حال اجراست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار