گرشاسبی: ۵ باشگاه لیگ برتری مجوز حرفه‌ای گرفتند/ برای خصوصی سازی فقط شعار می‌دهیم/ استقلال و پرسپولیس بالای ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند

رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای درباره شرایط باشگاه‌های ایران برای کسب مجوز حرفه ای توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا گرشاسبی، رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای بیان کرد: بحث مجوز حرفه‌ای سه سال است که به صورت جدی از سوی AFC پیگیری می‌شود. سال اول بحث زیرساخت‌ها مهم بود و از سال دوم موضوع بدهی‌ها به شکل جدی پیگیری شد. به جرات می‌گویم ۹۵ درصد بدهی‌ها با این جدیت تسویه و پرداخت شد. با این حال برخی باشگاه‌ها در خصوص ارائه گزارش مالی به کنفدراسیون فوتبال آسیا دچار اشتباه شدند.

گرشاسبی: ۵ باشگاه لیگ برتری مجوز حرفه‌ای گرفتند/ برای خصوصی سازی فقط شعار می‌دهیم/ بدهی مالیاتی استقلال و پرسپولیس بالای ۲۰۰ میلیارد تومان است

AFC مانند سال گذشته بحث حذف تیم‌هایی که وضعیت مطلوبی ندارند را به شکل جدی دنبال می‌کند

او افزود: امسال هم AFC خیلی جدی وارد شده و مانند فصل قبل که خیلی از باشگاه‌های کشور‌های خارجی را محروم کرد، امسال نیز همین رویه را در پیش گرفته است. AFC سخت می‌گیرد، چرا که می‌خواهد تمام باشگاه‌ها در یک چارچوب خاص قرار بگیرند و از حالت سلیقه‌ای خارج شوند. امروز نیز قرار است گزارش ما ارائه تا مشخص شود چه باشگاه‌هایی این کار را جدی نگرفته‌اند. در کمیته بدوی کارشناسانی، چون عباسی که سابقه مدیرعاملی باشگاه تراکتور را دارد، برادران که سال‌ها ریاست هیات فوتبال خراسان رضوی را داشته و حسینی که از حقوق‌دان‌های قوی به حساب می‌آید حضور دارند، اما فرمان اصلی به دست سهیل مهدی است. در کمیته استیناف نیز مصطفوی، اولیایی و شاه‌کرمی حضور دارند.

AFC روی ۵ مورد خیلی حساس است

رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای اظهار داشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا روی پنج مورد خیلی حساس است، البته هر کدام از این پنج آیتم که سرشاخه هستند ۳۰ یا ۴۰ زیرشاخه دارند که این زیرشاخه‌های به بخش مالی، مدارک پرسنلی، بازیکنان و کادر باشگاه‌ها و باز می‌گردد که همه چیز باید درباره باشگاه‌ها شفاف باشد.

باشگاه‌هایی که مجوز ندارند از همین الان برای سال آینده اقدام کنند

گرشاسبی افزود: در مورد کسب مجوز ملی و حرفه‌ای به باشگاه‌های سراسر کشور اعلام شد که مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز‌ها را ارسال کنند که پس ارسال مدارک کمیته بدوی برای شفاف‌سازی ورود کرد. وقت هم بسیار کم بود، اما اعضا به صورت شبانه روزی وقت گذاشتند. باشگاه‌هایی که نتوانستند مجوز بگیرند دیگر وقت لازم را ندارند و باید به صورت جدی موضوع را دنبال کنند تا برای فصل آینده موفق به کسب مجوز حرفه‌ای شوند.

گرشاسبی: ۵ باشگاه لیگ برتری مجوز حرفه‌ای گرفتند/ برای خصوصی سازی فقط شعار می‌دهیم/ بدهی مالیاتی استقلال و پرسپولیس بالای ۲۰۰ میلیارد تومان است


بیشتر بخوانید: ۲۴ مهر؛ زمان نشست خبری اعضای کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای


اولویت ما بررسی مدارک باشگاه‌هایی بود که در لیگ قهرمانان شرکت می‌کنند

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس افزود: با توجه به اینکه حساسیت ما و AFC روی باشگاه‌هایی بود که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند اولویت بررسی مدارک و پرونده این باشگاه‌ها بود، اما چه کسی می‌تواند بگوید باشگاهی که سهمیه هم نگرفته یا مجوز حرفه‌ای ندارد ممکن است به لیگ قهرمانان برود یا باشگاهی که سهمیه گرفته حذف شود و باشگاه دیگری به این مسابقات برود؟ شاید سه سال پیش کسی فکر نمی‌کرد استقلال خوزستان بتواند سهمیه لیگ قهرمانان بگیرد و مجوز خود را دریافت کند تا در لیگ قهرمانان آسیا شرکت داده شود. برخی باشگاه‌ها نیز ممکن است مجوز نگیرند که از این مسابقات کنار گذاشته می‌شوند و باشگاه دیگری جایگزین آن‌ها خواهد شد. اقداماتی که در گذشته صورت گرفت، شروع خوبی بود تا باشگاه‌ها حرفه‌ای شوند.

هیچ یک از باشگاه‌های دسته اول مجوز ملی نگرفتند

گرشاسبی درباره تیم‌های دارای مجوز ملی در دسته یک بیان کرد: اساس مدارک ارسال ارائه شده باشگاه‌های حاضر در لیگ دسته اول به دلیل ثبت نکردن مدارک حائز اخذ مجوز ملی و حرفه‌ای نشدند.

۵ تیم لیگ برتری مجوز ملی کسب نکردند

او درباره تیم‌های لیگ برتری گفت: تیم‌های نفت مسجدسلیمان، پارس جنوبی جم، شاهین بوشهر، نساجی مازندران و گسترش فولاد (ماشین‌سازی تبریز) در لیگ برتر به دلیل ثبت نکردن مدارک خود در سیستم کلس در موعد مقرر موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای و ملی نشدند.

سه باشگاه لیگ برتری مجوز ملی قطعی و یک باشگاه مجوز ملی مشروط گرفتند

گرشاسبی درباره تیم‌های لیگ برتری دارای مجوز ملی اظهار داشت: باشگاه صنعت نفت آبادان در بخش ممیزی عملکرد مطلوبی داشته، اما به دلیل نقص مدارک از جمله مدارک پرسنل، پزشکی، مدارک مرتبط به برنامه توسعه جوانان و همچنین موارد ایمنی ورزشگاه حائز دریافت مجوز حرفه‌ای نشد. پیکان، سایپا و فولاد با وجود تلاش و کوششی که برای دریافت مجوز ملی داشتند، نتوانستند مجوز حرفه‌ای را کسب کنند. این سه باشگاه به دلیل کامل نبودن مدارک سرمربی شان، نتوانستند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند. باشگاه گل گهر سیرجان با توجه به تلاش و کوششی که انجام داد حائز به دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای مشروط تشخیص داده شد. مدارک این باشگاه در بحث استادیوم، زیرساخت و توسعه جوانان تکمیل نبود. تکمیل اسناد ایمنی و امنیتی و همچنین اصلاح مدارک توسعه جوانان باید انجام شود و به همین خاطر گل گهر مجوز مشروط گرفت، ضمن اینکه این باشگاه در مدارک مربیگری هم نقص‌هایی داشت.

گرشاسبی: ۵ باشگاه لیگ برتری مجوز حرفه‌ای گرفتند/ برای خصوصی سازی فقط شعار می‌دهیم/ بدهی مالیاتی استقلال و پرسپولیس بالای ۲۰۰ میلیارد تومان است

پنج باشگاه مجوز حرفه‌ای کسب کردند

گرشاسبی درباره باشگاه‌هایی که مجوز حرفه‌ای دریافت کرده اند، گفت: ذوب آهن، سپاهان، پرسپولیس، تراکتور، استقلال و شهر خودرو در بخش ممیزی اسناد و ثبت مدارک در موعد مقرر مطلوب عمل کردند و حائز مجوز حرفه‌ای و ملی هستند. این آرا از طرف کمیته بدوی استخراج شده و باشگاه‌ها می‌توانند اعتراض خود را به کمیته استیناف ارائه بدهند.

عزمی برای خصوصی‌سازی نیست و فقط شعار می‌دهیم

او درباره لزوم ورود بخش خصوصی به فوتبال بیان کرد: عزمی برای خصوصی‌سازی نیست و فقط شعار می‌دهیم. این امر به خصوص زمانی که فشار از سمت جامعه و باشگاه زیاد است و همچنین نزدیک انتخابات هستیم، بیشتر می‌شود. با این وجود نمی‌توانیم به مردم دروغ بگوییم. اگر قرار است جایی خصوصی شود باید کمک کنیم نه اینکه چوب لای چرخ آن بگذاریم. پرسپولیس، استقلال و دیگر باشگاه‌هایی که طرفداران زیادی دارند در حال حاضر خصوصی هستند. آن‌ها روی پای خودشان هستند و ریالی از سمت دولت به آن‌ها کمک نشده است.

استقلال و پرسپولیس پولدار‌هایی هستند که گدا شده اند

گرشاسبی افزود: این باشگاه‌ها بدهی‌ها را از درآمد‌های خودشان پرداخت کردند. این باشگاه‌ها پولدار‌هایی هستند که گدا شده‌اند یا سرمایه دارانی هستند که پول ندارند. دیدیم که این باشگاه‌ها خودشان می‌توانند ورزشگاه بسازند، اما عزمی نیست و تصمیم قطعی که باید خصوصی شوند وجود ندارد. اگر اراده باشد آن‌ها ظرف یک هفته خصوصی می‌شوند.

بدهی مالیاتی استقلال و پرسپولیس بالای ۲۰۰ میلیارد تومان است

گرشاسبی درباره بدهی مالیاتی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: مالیات‌هایی که برای این ۲ باشگاه در نظر گرفته شد واقعی و منصفانه نبود. البته این مشکل از خود باشگاه‌ها بود. آن‌ها باید دفاترشان را آماده می‌کردند، اما وقتی ارائه ندادند، مالیات علی‌الرأس محاسبه شد. یعنی رقمی را به صورت تخمینی در نظر گرفتند. این رقم سال به سال هم جریمه می‌خورد و به همین خاطر بدهی مالیاتی هر ۲ باشگاه بالای ۲۰۰ میلیارد است که با ورود وزارت ورزش و جلسه با وزارت اقتصاد، کمیته‌ای تشکیل شد تا مدارک این ۲ باشگاه را بررسی مجدد کند.


بیشتر بخوانیدتیم‌های لیگ برتری دارای مجوز ملی و حرفه‌ای مشخص شدند/ ۵ تیم مجوز نگرفتند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
اینا که مجوز حرفه ایی گرفتن با این مجوز وام می دن
آخرین اخبار