گروه سرودی که موکب‌ها را بیش از پیش اربعینی کرد + فیلم

یک گروه سرود و نمایش آیینی برای عرض ارادت به مقام سید الشهدا و همچنین تشکر از موکب داران عراقی به پیاده روی اربعین رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با گسترده شدن رخداد پیاده روی اربعین حسینی در همه ابعاد و با توجه به مخاطبان متنوع و مختلفی که با زبان‌های مختلف در این مسیر گردهم جمع می‌شوند، تلاش برخی از گروه‌های فرهنگی در این است که نهایت بهره را برای انجام فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی ببرند.

در این بین سرود و موسیقی به همراه یک نمایش مخاطب پسند می‌تواند رویدادی جذاب را در مسیر پیاده روی اربعین برای زائران رقم بزند.

موسسه ماوا از جمله گروه‌هایی است که سعی کرده در سال‌های اخیر با بهره گیری از فضای پیاده روی اربعین نوعی از اجرا در فضای سرود و نمایش را به معرض عموم برساند.

این نوع اجرا ترکیبی است از اجرای سرود‌های متصل به هم به همراه هنر‌های نمایشی و جذابیت‌های بصری که به مدت ۳۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

گروه سرودی که موکب ها را بیش از پیش اربعینی کردند + فیلم

این اجرا‌ها از ۷ صبح تا ۹ شب در فواصل زمانی معینی برگزار می‌شود، پنج سرود در قالب نمایشی که سناریویی ویژه دارد، به زبان‌های فارسی-عربی و ترکی خوانده و اجرا می‌شود که مخاطبان مختلف بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

این سرود - نمایش که در عمود ۹۷۵ اجرا می شود «حسین یجمعنا» نام دارد و به حماسه عاشورا و پیاده‌روی اربعین می‌پردازد و محتوای سرود‌ها درونمایه‌ای از همدلی و وحدت حول نام مقدس اباعبدالله الحسین (ع) است و یک سرود هم به موضوع تشکر و قدردانی از خدام عراقی اختصاص دارد.

ترکیب سرود‌های اجرا شده در نوانمایش «حسین یجمعنا» به نحوی است که هارمونی موضوعی و محتوایی و شکلی به شدت فکر شده‌ای دارد.
سرود‌های احساسی حول محور همدلی و وحدت شیعیان در دفاع از مرز‌های اعتقادی و میهنی، مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و همچنین اهمیت جهانی شدن و شناساندن امام حسین (ع) به جهانیان ترکیب قابل توجه و مخاطب پسندی را ارائه داده است.

* سرود نذری

یکی از فرصت‌هایی که موکب سفیرآفتاب در عمود ۹۷۵ ایجاد کرده است، در اختیار قرار دادن استیج اجرا به گروه‌های سرودی است که در مسیر راهپیمایی اربعین حاضر شده اند.

سفیر آفتاب طی فراخوانی با عنوان سرود نذری از گروه‌های سرود حاضر در پیاده روی اربعین دعوت کرد تا از ظرفیت مجموعه ماوا در عمود ۹۷۵ برای اجرای سرود استفاده کنند. در ادامه می‌توانید موزیک ویدئوی یکی از سرودها را مشاهده کنید.

دانلود

انتهای پیام/

اجرای سرود در راه پیاده روی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع-ت
۲۱:۲۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
بسیار تاثیر گذار وجذاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
زیبا بود
آخرین اخبار