اکثر دانشجویان آمریکایی ترامپ را مستحق استیضاح می‌دانند

نتایج نظرسنجی جدید از حمایت حداکثری قشر دانشجویان آمریکایی از استیضاح رئیس‌جمهور این کشور حکایت دارد.

اکثر دانشجویان آمریکایی ترامپ را مستحق استیضاح می‌دانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از حمایت بیش از سه چهارم دانشجویان آمریکایی از طرح مجلس نمایندگان برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور است.

نتایج نظرسنجی آکسیوس/کالج ریاکشن نشان داد ۷۶ درصد از دانشجویان آمریکایی شرکت کننده در این نظرسنجی از تحقیقات استیضاح ترامپ حمایت کردند که از افزایش ۲۰ درصدی حمایت این قشر از استیضاح رئیس جمهور آمریکا در مقایسه با نتایج نظرسنجی اواخر ماه می (۵۲ درصد) حکایت دارد.

نتایج این نظرسنجی از تفاوت آشکار میان حامیان دو حزب دموکرات و جمهوری خواه خبر می‌دهد. ۹۷ درصد از دانشجویان حامی حزب دموکرات از تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ حمایت کردند، این در حالی است که این رقم در میان حامیان حزب جمهوری خواه ۲۲ درصد بود. ۷۶ درصد دانشجویان مستقل نیز از تحقیقات کنگره درباره اقدامات رئیس جمهور آمریکا حمایت کردند.

نظرسنجی آکسیوس/ کالج ریاکشن با شرکت ۸۵۰ دانشجو از هشتم تا دهم ماه اکتبر برگزار شد.

محتوای گفت و گوی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین چندی پیش بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد و یک رسوایی بزرگ برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد.

به دنبال افشای این موضوع، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، حدود دو هفته پیش آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

هم‌اکنون افکار عمومی نیز در آمریکا از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند. بر اساس نظرسنجی دانشگاه مونموث، ۴۴ درصد مردم آمریکا خواهان استیضاح ترامپ هستند. در نظرسنجی سی‌ان‌ان نیز مشخص شد که ۴۷ درصد مردم با این امر موافقند. اما در دیگر نظرسنجی انجام شده در این مورد ۵۰ درصد مردم با استیضاح ترامپ موافق بودند. این آمار‌ها با گسترش رسوایی اوکراین گیت در حال افزایش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار