حذف ویزا،مهمترین اقدام دولت برای مراسم اربعین

استاندار خوزستان گفت:حذف ویزا مهمترین اقدام دولت برای مراسم باشکوه اربعین بود.

به گزارش  خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،استاندار خوزستان در نشست ستاد اربعین  که در فرمانداری خرمشهربرگزارشد  با اشاره به اینکه حذف  ویزا مهمترین اقدام دولت برای مراسم باشکوه اربعین بودگفت: در طول این مدت تلاش کردیم که در کمیته های اربعین فعالیت ها را پیش ببریم و شرایط استان را به گونه ای ترتیب دهیم که زائران با دغدغه کمتر از پایانه های استان عبور کنند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم با اشاره به اینکه علیرغم حضور گسترده مردم مشکلی در برگزاری مراسم اربعین  نداشتیم گفت:خدارا شکر از دو موضوع بزرگ به خوبی عبور کردیم یکی موضوع سیل بود و دیگری اربعین،که با مدیریت جهادی به خوبی انجام شد و اگر این نگاه مدیریتی در اقتصاد حاکم شود میتوانیم با سرعت بیشتری به هدف برسیم.

او در ادامه افزود:باید تلاش کنیم سال به سال این موضوع عظیم تر برگزار شود و باید همه مقدمات این همایش را فراهم کنیم.

وزیر کشور  گفت:استانهایی که زحمت های زیادی را بر دوش دارند پرچم دار خدمت رسانی به زائران هستند و این حرکت بی نظیر که در ظرف ۲۰ روز بیش از ۴ میلیون نفر بین دو کشور جابه جا شوند فقط لطف خدا بوده است.

رحمانی فضلی ادامه داد:بزودی انتخابات برگزار میشود ، برخی دشمنان در حال رویا پردازی برای ضربه زدن به کشورهشتند اما با حضور به موقع مردم این انتخابات را به نقطه قوت نظام تبدیل خوایم کرد.

اسلامی وزیر راه و شهر سازی هم در این نشست گفت:تلاش میکنیم که مشکلاتی که امسال در بحث تردد زائران در آنسوی مرزهای کشور رخ داد تکرار نشود و با تدابیر ویژه بتوانیم همه عقب ماندگی های امسال را برطرف کنیم.

فرمانده مرزبانی خوزستان نیز با بیان اینکه  تا کنون از خروج ۱۸۳ نفر ممنوع الخروج جلوگیری کردیم گفت:در دو مرز شلمچه و چذابه یک میلیون و ۳۰۰هزار خروجی داشتم.

او ادامه داد:تا کنون ۵۵۰هزار زائر از پایانه های خوزستان وارد کشور شدند.

 در نشست ستاد اربعین که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اسلامی وزیر راه و شهرسازی ،سردار ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین کشور و شریعتی استاندار خوزستان برگزار شد آخرین تحولات سفر اربعین و تمهیدات بازگشت زائران از مرزهای غربی به ویژه مرز بین المللی شلمچه بررسی گردید.

انتهای پیام/ د

برگزاری نشست ستاد اربعین 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.