جابجایی چهار میلیون جمعیت ظرف ۲۰ روز بین دو کشور

وزیر کشور گفت:جابجایی چهار میلیون جمعیت ظرف ۲۰ روز بین دو کشور و هماهنگی با کشور مقابل با وجود مشکلاتی که دارد، مطلوب بوده است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین خرمشهر در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان گفت: امسال هیچ مشکل و معضلی در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی وجود نداشته است.

او افزود: دلیل این امر این است که بعد از لطف خداوند، هم‌راستایی افکار، قدم‌ها، اراده‌ها و عمل کردن حول یک محور واحد و  به طور کلی هم افزایی و همکاری و همدلی  در موسم اربعین وجود داشته است.

وزیر کشور با اشاره به استقبال رو به رشد زائران برای مشارکت در مانور بزرگ اربعین  بر لزوم آسیب‌شناسی این  واقعه تاریخی تاکید کرد و گفت: در چند سال اخیر و دست کم نسبت به سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بر تعداد زائر اربعین افزوده شده است که این روند فزاینده و رو به رشد هر سال ادامه خواهد داشت و با وجود نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالقوه اربعین در عین حال باید آسیب‌شناسی هم شود.

رحمانی فضلی از سیلاب و اربعین به عنوان دو رویداد عظیم  مدیریت شده در کشور یاد کرد و افزود: موضوع سیل و اربعین به انسجام و وحدت ملی تبدیل شده است و این نوع مدیریت در جمهوری اسلامی باید به یک الگو تبدیل شود.

او افزود: اگر همین انگیزه در حوزه‌های اشتغال، تولید، سیاسی و فرهنگی وجود داشته باشد می‌توان امور را با سرعت بیشتری پیش برد.

وزیر کشور در ادامه عظمت رویداد اربعین حسینی را یادآور شد و گفت: موضوع  اربعین به صورت جهانی و انسانی در قلب‌ها و فطرت پاک همه جهانیان تبلور پیداکرده و موضوع امام حسین(ع) فراتر از یک نگاه قومی، محلی، منطقه‌ای است.

رحمانی فضلی افزود: حقیقت  اربعین به طور حتم زمینه ظهور و بروز و جایگاه تجلی آن قلب‌های انسان‌ها است و حقانیت امام حسین (ع) تحقق شعار «هل من ناصر ینصرنی» بود و همه خدمات رسانان جزو ناصران و حامیان این حقیقت هستند.

او با یادآور شدن اینکه مقام معظم رهبری به ابعاد معنوی و فرهنگی اربعین تأکید بسیاری داشته‌اند، افزود: باید مقدمات برای تجلی حقیقت و واقعیت با  معرفی ابعاد فرهنگی فراهم شود چرا که ملت‌های بسیاری تشنه این حقایق هستند و باید با تلاش این موضوع هر ساله عظیم تر، باشکوه‌تر، معنوی تر، مؤثرتر و نافذتر پیش رود.

وزیر کشور در ادامه به برگزاری فصل جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در این دوره همه دشمنان به انتخابات به چشم یک چالش نگاه می‌کنند و تصور دارند که می‌توانند با نارضایتی‌ها حول محور انتخابات توطئه‌چینی کنند اما به طور قطع با وحدت مردم این حرکت را به یک حرکت انسجام بخش تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ د

سیل و اربعین الگوی مدیریتی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.