وزیر کشور خبر داد؛

مهیا شدن تمام امکانات برای بازگشت زائران/ تعداد ورودی‌ها به کشور از خروجی‌ها پیشی گرفت

وزیر کشور گفت: تمام امکانات برای بازگشت زائران مهیا شده است.

مهیا شدن تمام امکانات برای بازگشت زائران/ تعداد ورودی‌ها به کشور از خروجی‌ها پیشی گرفت

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ;عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: با وجود تردد بیش از سه میلیون نفر از مرز‌های کشور، الحمدالله هیچ مشکل خاصی به وجود نیامد.

او افزود: تمام امکانات برای بازگشت زائران مهیا شده و شاهد تردد روان زائران در هر چهار مرز خروجی هستیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: تعداد ورودی‌ها به کشور از خروجی‌های ما پیشی گرفته و این روند تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: ناوگان حمل و نقل به اندازه کافی برای برگشت زائران به استان‌های خود در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز به این ناوگان اضافه خواهیم کرد.

وزیر کشور بیان کرد: به زائران اربعینی که با خودروی شخصی به شهر‌های مرزی آمده اند توصیه می‌کنیم با استراحت کامل و توجه به قوانین و مقررات رانندگی رهسپار استان‌های خود شوند تا مشکل خاصی پیش نیاید.

وزیر کشور با اشاره به اینکه هم اکنون تردد در مرز‌ها روان است، افزود: خروجی مرز‌های کشور دیروز ۶۰ هزار نفر بوده ورودی ۲۸۰ هزار نفر بوده است.

رحمانی فضلی بیان کرد: امروز نیز تا ظهر ۱۷۰ هزار نفر ورودی و ۲۰ هزار نفر خروجی در مرز‌های چهارگانه کشور ثبت شده است.

او با اشاره به اینکه این حرکت عظیم و بی نظیر ابتدا با لطف خداوند و خود امام حسین (ع) مدیریت می‌شود، عنوان کرد: جابجایی حدود چهار میلیون نفر جمعیت ظرف ۲۰ روز بین دو کشور و هماهنگی با کشور مقابل با وجود مشکلاتی که دارند، واقعا لطف خداوند متعال است.

وزیر کشور در ادامه با اعلام خبر افزایش حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری تعداد زائران حسینی نسبت به سال گذشته تصریح کرد: روند فزاینده و رو به رشد حضور زائران حسینی هر سال رقم می‌خورد و نشان دهنده ظرفیت‌های بالقوه اربعین است.

رحمانی فضلی عنوان کرد: امسال دو حادثه و حرکت عظیم در سطح کشور را به لطف خدا مدیریت کردیم که یکی از آن‌ها سیل فروردین ماه بود که ۲۴ استان کشور را درگیر کرد و تمام دنیا متوجه حادثه عظیم سیل ایران و آثار آن بودند، ولی به دلیل اینکه مردم پای کار آمده و تمام دستگاه‌های اجرایی هم در کمترین زمان کار رسیدگی به مناطق را شروع کردند، با کمترین هزینه سیل را مهار و اکنون هم در حال انجام تعهدات در حوزه بازسازی هستیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه موضوع سیل و اربعین به انسجام و وحدت ملی تبدیل شده تأکید کرد: این نوع مدیریت خوب در سیل و اربعین باید به یک الگو در جمهوری اسلامی تبدیل شود و اگر همین انگیزه را در حوزه‌های اشتغال، تولید و امور سیاسی و فرهنگی داشته باشیم می‌توانیم این امور را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

انتهای پیام/غ

تمام امکانات برای بازگشت زائران مهیا شده است

 

برچسب ها: محرم98 ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.