رئیس پژوهشگاه استاندارد:

ایران رتبه ۲۱ در سازمان ایزو دارد

رئیس پژوهشگاه استاندارد گفت: ایران رتبه ۲۱ استاندارد بین المللی ایزو را در بین ۱۶۳ کشور جهان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرزانه انصاری رئیس پژوهشگاه استاندارد در مراسم بزرگداشت روز ملی استاندارد در شیراز، با بیان اینکه شعار روز جهانی استاندارد امسال "استاندارد‌های ویدوئی، خالق صحنه جهانی"، است، گفت: ایران در بین ۱۶۳ کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد سازی رتبه ۲۱ را دارد.

او افزود: در بخش تدوین استاندارد‌ها بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ استاندارد ملی و ۴۵ استاندار بین المللی در کشور تدوین شده است و ۵۰ استاندارد بین المللی در دست تدوین داریم که نشان از حضور پررنگ ایران در بازار‌های جهانی است.

انصاری بر لزوم رعایت استاندارد در حوزه کالا و خدمات تاکید کرد و کمک به تولید داخلی، حضور در بازار‌های جهانی و رقابت پذیری محصولات در بازار‌های جهانی را مهمترین اهداف عنوان کرد.

او در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع استانداردسازی فناوری نانو، گفت: در بحث نانو تکنولوژی فعالیت‌های خوبی در زمینه استاندارد انجام شده است.

رئیس پژوهشگاه استاندارد در پایان گفت: رعایت استاندارد‌های ملی با تضمین ایمنی و کیفیت فرآورد‌ها باعث می‌شود لطمات ناشی از استفاده از کالا و خدمات غیراستاندارد در جامعه کاهش پیدا کند و شاخص امید به زندگی در جامعه را افزایش دهد و در دنیا به عنوان معیار سلامت جامعه استفاده می‌شود.
انتهای پیام/چ

مراسم بزرگداشت روز ملی استاندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار