وزارت صنعت مطرح کرد؛

رشد ۱۹ درصدی صدور جواز تاسیس صنعتی

تعداد جواز تاسیس صنعتی صادر شده در ۵ ماه نخست امسال، ۱۰ هزار و ۵۵۱ مورد با پیش‌بینی اشتغال بیش از ۲۴۸ هزار نفر بوده است.

اشتغال زایی برای بیش از ۲۴۸ هزار نفر/ ۱۹ درصد رشد در صدور جواز تاسیس صنعتی به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین آمار منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد تعداد جواز تاسیس صنعتی در ۵ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۹ درصد رشد داشته است.
 
تعداد جواز تاسیس صنعتی صادر شده در ۵ ماه نخست امسال، ۱۰ هزار و ۵۵۱ مورد با پیش‌بینی سرمایه ۱۱۱ هزار و ۸۹۶ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال بیش از ۲۴۸ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش حدود ۱۹ درصدی در تعداد،​ حدود ۲۳ درصد در سرمایه‌گذاری و حدود ۲۰ درصد در اشتغال را نشان می‌دهد.
 
از این تعداد جواز تاسیس، بیشترین تعداد مربوط به گروه محصولات غذایی و آشامیدنی با ۱۳۶۳ جواز و محصولات کانی غیرفلزی با هزار و ۱۹۲ فقره جواز است.
 
بالاترین سهم پیش بینی سرمایه گذاری در گروه‌های صنعتی مربوط به گروه کک و فرآورده‌های حاصل از نفت با بیش از ۲۰ درصد از کل سرمایه گذاری جواز‌ها است.
بر این اساس، بیشترین تعداد جواز تاسیس در استان‌های یزد سمنان و خراسان رضوی بوده است همچنین در این مدت، مجوز گواهی امضای الکترونیکی بیش از ۵۱ درصد و جواز تاسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی ۵۰ درصد رشد داشته است.
 
از نظر میزان اشتغال مجوز‌های صادر شده تعداد اشتغال پروانه‌های بهره برداری نرم افزار با بیش از سه و نیم برابر رشد از ۱۶۶ نفر در ۵ ماهه اول سال گذشته به بیش از ۷۶۰ نفر در پنج ماهه نخست امسال رسیده است.
 
بر اساس این آمار در پنج ماهه نخست امسال، حدود ۲۴۰۰ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی و اشتغال بیش از ۳۸ هزار نفر صادر شده است که از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۸ و نیم درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
بیشترین تعداد پروانه بهره برداری مربوط به استان آذربایجان شرقی و اصفهان و کمترین مربوط به جنوب کرمان است. بالاترین سرمایه گذاری در طرح‌های بهره برداری متعلق به استان تهران با ۴ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان و سهم بیش از ۲۵ درصدی از کل کشور است.
 
متوسط سرمایه گذاری برای ایجاد یک واحد در این دوره،  ۷.۳ میلیارد تومان و بالاترین اشتغال ایجاد شده نیز مربوط به مناطق آزاد و ویژه و استان آذربایجان شرقی است.
 
 
انتهای پیام/

رشد ۱۹ درصدی صدور جواز تاسیس صنعتی

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار