آغاز عملیات طرح بندخاکی دی ۱۹بافق

طرح احداث بندخاکی جاده دی ۱۹معروف به رودخانه چادرتغون به حجم ۴۵۰ هزارمترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان اجرا می شود.

آغاز عملیات طرح بندخاکی ۱۹ دی بافقبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد زاده رحمانی، فرماندار بافق در حاشیه بازدید از طرح بندخاکی دی ۱۹ این شهرستان با بیان اینکه حدود هفت بندخاکی در نقاط مختلف شهرستان احداث شده است، گفت: عملیات اجرایی طرح احداث بندخاکی جاده دی ۱۹ معروف به رودخانه چادرتغون به حجم ۴۵۰ هزارمترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان از امروز  آغاز شد.

او با بیان اینکه عملیات احداث این طرح به صورت مشارکتی انجام می‌شود، افزود: با بهره برداری از این پروژه می‌توان حجم قابل توجهی از رواناب‌های منطقه بیشه را ذخیره کرد.

زاده رحمانی ادامه داد:همچنین این بندخاکی از ورود سیل به روستا‌های حسن آباد، باقرآباد، جاده بافق، ساغند و پهنه معدنی پایین دست جلوگیری می‌کند.

کمال کریمی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق نیز درحاشیه بازدید از این بندخاکی اظهارداشت: این بندخاکی که معروف به رودخانه چادر تغون فصلی شهرستان بافق است، با مشارکت سنگ آهن مرکزی، منابع طبیعی و فرمانداری اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه این پروژه در دو فاز اجرا می‌شود، تصریح کرد: فاز اول این بندخاکی در سه ماه آینده به اتمام می‌رسد و فاز دوم عملیات اجرایی آن نیز بلافاصله آغاز می‌شود.

کریمی اعتبار این پروژه را ۸۰۰ میلیون تومان برشمرد و تصریح کرد:این بندخاکی ۴۵۰ هزار مترمکعب حجم آب گیری دارد که پیک سیل را می‌گیرد.

انتهای پیام/ غ

عملیات طرح بندخاکی ۱۹ دی بافق آغاز  شد

برچسب ها: حوادث ، مناببع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار