دیداری سرد در سایه تنش‌ها؛

اردوغان و پنس در آنکارا با هم دیدار کردند + تصاویر

رئیس جمهور ترکیه و معاون رئیس جمهور آمریکا به منظور بحث درباره تجاوز نظامی اخیر آنکارا به شمال سوریه با هم دیدار کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به منظور بررسی حمله نظامی اخیر آنکارا به شمالی شرقی سوریه با هم دیدار کردند.

ماموریت پنس متقاعد کردن مقامات ترکیه به توقف عملیات نظامی علیه کُردهای سوریه است.

اردوغان در حالی به دیدار معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رفت که روز گذشته به شبکه اسکای نیوز گفته بود با هیئت آمریکایی به ریاست پنس دیدار نخواهد کرد. با این حال، پس از آن رسانه‌ها به نقل از رئیس جمهور ترکیه اعلام کردند که او با عقب نشینی از سخنان پیشین خود گفته است با مایک پنس در آنکارا دیدار می‌کند.

اردوغان و پنس در آنکارا با هم دیدار کردند

ملاقات سرد مقامات ارشد آمریکا و ترکیه در سایه افزایش تنش‌های بین دو کشور

نکته قابل توجه در عکس‌های دیدار اردوغان و پنس این است که برخلاف عرف دیپلماتیک پرچم آمریکا دیده نمی‌شود. موضوعی که سوژه رسانه‌های اجتماعی شد. برخی این اقدام ترکیه را اینگونه توجیه کردند که چون معاون ریاست‌جمهوری آمریکا در مرتبه ریاست‌جمهوری ترکیه نیست از پرچم آمریکا استفاده نشده است. برخی دیگر از کاربران نیز با انتشار تصاویری از پرچم دو کشور هنگام دیدار روسای جمهور و معاونان ریاست‌جمهوری آن دو کشور این توجیه را قانع‌کننده ندانستند.

پایگاه خبری کاخ سفید، ساعاتی پیش اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای در ۱۷ مهرماه، از رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود خواسته بود احمق نباشد! (اینجا).


بیشتر بخوانید: اردوغان نامه ترامپ را به سطل آشغال انداخت


سفر پنس و پمپئو یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که رئیس جمهور آمریکا ترکیه را به اعمال تحریم‌های سنگین به دلیل تجاوز نظامی به شمال سوریه تهدید کرد. سفر مقامات آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که آنکارا هرگونه میانجیگری و آتش بس را رد کرده است. رئیس جمهور ترکیه پیش از این در نشست حزبی اش در پارلمان این کشور گفت: ما با تروریست‌ها آتش بس و مذاکره نمی‌کنیم.

ترکیه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پس از گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود مدعی شد: هدف اصلی عملیات نظامی آنکارا ایجاد گذرگاه صلح در شرق رود فرات و عقب راندن گروه‌های کُرد همپیمان پ ک ک از مرز‌های ترکیه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار