نائب الشهید باشیم/ ۷

چه کسانی رویای رفتن به کربلا را به حقیقت تبدیل کردند؟ + فیلم

در زیارت اربعین، جای شهدایی که این مسیر را هموار کردند بیش از همه خالی است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق برنامه‌ای که در باشگاه خبرنگاران جوان تدارک دیده ایم، هر روز با دو تن از مشاهیر کشور به زائران اربعین حسینی یادآوری می‌کنیم که در این مسیر یاد شهدا را هم زنده نگه دارند.

شهدا رویای کربلا رفتن را به واقعیت تبدیل کردند

حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی کارشناس مذهبی درباره یاد شهدا در پیاده روی اربعین گفت: در دوران کودکی ما رفتن به کربلا خیال بود؛ یک آرزوی دست نیافتنی. الحمدلله امروز خیلی رفتن به این زیارت آسان شده است. همین که مقدور شده است، خیلی خوب است. زائران در نهایت امنیت می‌روند و می‌آیند. در طول تاریخ این مسیر پر از خطر و مشقت بوده است و افراد زیادی هم در مذمت سفر کربلا تلاش کرده و می‌کنند. اما شما دیگران را به رفتن به این سفر تشویق کنید. توصیه می‌کنم به نیابت از شهدا و مادران شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم در این مسیر گام بردارید.

در ادامه می‌توانید ویدئوی صحبت‌های مرادی را ببینید و دانلود کنید:

دانلود

یادمان باشد در این مسیر خون‌ها ریخته شده است

صابر خراسانی شاعر آیینی کشورمان نیز بیان کرد: وصال نزدیک است. از همین جا می‌شود گرمای آغوش امام حسین (ع) را حس کرد. یادمان باشد برای هر قدمی که در زیارت اربعین بر می‌داریم و هر ستونی که از کنارش رد می‌شویم، چندین نفر روی خاک افتاده و شهید شدند. شاید خیلی از آن‌ها هم سن و سال الان من و شما بودند. خیلی‌ها بر نگشتند.

در ادامه می‌توانید ویدئوی صحبت‌های خراسانی را ببینید و دانلود کنید:

دانلود

انتهای پیام/

شهدا راه کربلا را هموار کردند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار