معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

ضرورت تغییر نگاه در حوزه منابع انسانی/تربیت مدیران آینده در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی

طلایی گفت: موضوع نظام جانشین پروری و تربیت مدیران آینده از برنامه‌های جدی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا طلایی در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، یکی از برنامه‌های محوری و رویکرد‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع را حضور مداوم و سرکشی به استان‌ها اعلام کرد و افزود: مدیریت در استان البرز به واسطه همجواری با تهران با مشکلات و چالش‌های فراوانی مواجه است.

وی افزود: با وجود مشکلات و موانع فراوان در بخش تولید، در نظام تولید بخش کشاورزی با تلاش جهادگرانه بهره برداران و کارشناسان بخش کشاورزی شاهد رشد مناسب و رفع کمبودها بوده ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که در مجموعه جهاد کشاورزی استان وجود ساختار مناسب بسیار با اهمیت است، خاطرنشان کرد: وضعیت ساختمان و ساختار سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از طریق تشکیل کارگروه در ستاد وزارت دنبال خواهد شد و انشاالله به سرعت شاهد نتایج مثبت آن خواهیم بود.

طلایی، یکی از دغدغه‌های وزیر جهاد کشاورزی را آینده نیروی انسانی و مدیران آینده این وزارت عنوان کرد و افزود: به همین دلیل، موضوع نظام جانشین پروری و تربیت مدیران آینده از برنامه‌های جدی معاونت توسعه است.

وی با بیان این که باید نگاه‌ها در حوزه منابع انسانی تغییر یابد، تصریح کرد: باید کاهش نیروی انسانی را فرصتی برای چابک سازی سازمان و استفاده از فن آوری‌های نوین بدانیم و لازم است نگاه خود را در بخش نیروی انسانی از کمیت به کیفیت تغییر دهیم.

طلایی با اشاره به این که سهم استان البرز از محل اعتبارات مدیریت سبز و پدافند غیر عامل به طور کامل به استان‌ها اختصاص داده خواهد شد، درباره حقوق همکاران اظهار کرد: در خصوص ترمیم حقوق همکاران در این دولت تلاش‌های فراوانی شده و اعمال بند ۵ و ۱۰ ماده ۶۸ از جمله این اقدامات است.

وی افزود: در مورد اعمال افزایش‌های فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری هم مجموعه وزارتخانه و هم همکاران و نمایندگان مجلس پیگیری‌های فراوانی داشته اند و بار‌ها با موانع مواجه شده ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: اخیرا راهکار جدیدی را به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد کرده ایم که امیدواریم با قبول آن، این مشکل همکاران برای همیشه حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار