استاندار سیستان و بلوچستان:

مدارس سیستان و بلوچستان نباید بدون معلم باشد /تلاش امروز در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده است

موهبتی با تاکید افزایش کیفیت آموزش در سطح مدارس استان گفت: هیچ مدرسه ای در سطح استان نباید بدون معلم باشد.

مدارس سیستان و بلوچستان نباید بدون معلم باشد /تلاش امروز در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: توجه و اهمیت دادن به کیفیت و استانداردسازی مدارس و کلاس های درس باید به طور جد مورد توجه آموزش و پرورش قرار گیرد تا دانش آموزان در بهترین شرایط تحصیلی در مدارس درس بخوانند.

او گفت: تلاش امروز در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده است و تغیر در آموزش و پرورش باید از تک تک افراد آغاز تا شاهد تحول باشیم.

او  ادامه داد: به جهت عمق فاجعه فضای آموزشی کیفیت آموزش آن طور که باید مورد توجه نیست باید خروجی آموزش و پرورش نیروی تحصیل کرده و با سواد و متخصص باشد.

رییس شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: باید برنامه ای تدوین شود با عنوان جهت دهی برای آینده که به بازماندگان از تحصیل توجه ویژه ای شود تا شرایط تحصیل برای آن ها فراهم شود.

او بیان کرد: توجه به آموزش های فنی حرفه ای کاردانش و هنرستان ها نیز از دیگر مقوله های مورد اهمیت است که در کار آفرینی تاثیر فراوانی دارد.

موهبتی گفت: بیش از ۷۶۳ هزار دانش آموز امسال در سامانه ثبت شده که در ۶ هزار و ۳۱۳ مدرسه و ۳۲ هزار کلاس درس تحصیل می کنند که همه کلاس های درس باید معلم داشته باشند.

او گفت: به همین دلیل خلا موجود آموزش و پرورش از محل تامین حق التدریس یا بحث سر باز معلم و استفاده از بازنشستگان مشکل تامین معلم تا حدودی حل شده اما شرایط اما مطلوب نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم اکنون حدود ۱۶ هزار معلم کمبود در استان وجود دارد که از طریق دانشگاه فرهنگیان با برگزاری ازمون امیدواریم مقداری از این کمبود رفع شود، همچنین ۲ هزار معلم هم اختصاصی سیستان وبلوچستان در خود استان از بین بومی های استان جذب می شوند

او  ادامه داد: در واقع شکاف منحنی تعداد معلم و دانش آموز که در حال افزایش بود امسال هم جهت می شود و فاصله و جهت منحنی کم می شود.

موهبتی افزود: تلاش معلمین و دبیران و مسولان و اثر بخشی در کنکور قابل قبول بوده اما هنوز با حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

او  گفت: در حوزه نیاز فضاهای آموزشی در استان از سال ۹۳ رشد خوبی شروع شده اما در شرایط فعلی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص داشته است.

استاندار بیان کرد: توجه ویژه و جدی به بحث پیش دبستانی و کمک به اینکه قبل اینکه وارد مدرسه می شود دایره لغت دانش آموزان تقویت شود، نظارت جدی بر مدارس معلمین و آموزش و پرورش باشد.

موهبتی افزود: کم کاری در حوزه اداری در آموزش و پرورش اصلا پذیرفته نیست همه تلاش کنند تغیر در استان بر اساس توسعه تحول و بهره وری انجام شود و باید به توانمند سازی نیز توجه ویژه ای شود.

انتهای پیام/ع

 حدود ۱۶ هزار معلم کمبود در استان وجود دارد

 

برچسب ها: استانداری ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار