یک روز پس از پیام غیرمتعارف و بعد از آن پیام تبریک رئیس‌جمهور آمریکا به ترکیه، اردوغان به ترامپ پیام داد.

ادامه ردوبدل پیام میان روسای‌جمهور آمریکا و ترکیه/ اینبار اردوغان پیام دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه‎، رئیس جمهور این کشور در توییتر به پیام توییتری رئیس جمهور آمریکا که از وی به خاطر توافق با واشنگتن و توقف عملیات در شمال شرقی سوریه تشکر کرده بود، پاسخ داد.

رجب طیب اردوغان در مطلبی در توییتر خطاب به دونالد ترامپ نوشت: آقای رئیس جمهور، هنگامی که ما تروریسم، بزرگ‌ترین دشمن بشریت را شکست دهیم جان انسان‌های بیشتری نجات خواهد یافت. اطمینان دارم که این تلاش مشترک صلح و ثبات در منطقه را تقویت خواهد کرد.

این در حالیست که یک روز قبل از سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به آنکارا ترامپ طی نامه‌ای، رئیس جمهور ترکیه را با لحن غیرمتعارفی خطاب قرار داده و به اردوغان نوشته بود: آقای رئیس جمهور، اجازه بدهید یک توافق خوب را ایجاد کنیم. اگر این موضوع روی ندهد آنگاه به شما همانند یک شیطان نگریسته می‌شود. یک فرد کله شق نباشید! احمق نباشد! من با شما بعدا تماس می‌گیرم.

منابع دفتر ریاست جمهوری ترکیه هم گفتند اردوغان نامه را دریافت کرد، آن را رد کرد و به سطل آشغال انداخت. (اینجا)

کرملین در اولین واکنش به این اقدام اعلام کرد نامه ترامپ به همتای ترکیه‌ای وی با لحنی به شدت غیرمعمول بود و لحنی نبود که به طور معمول در مکاتبات سران کشور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار