حضور ۹۰۰ ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

امسال ۹۰۰ ناشر در هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حضور خواهند داشت.

حضور ۹۰۰ ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: در این نمایشگاه ۸۰ ناشر از استان و ۵۰ ناشر از خارج کشور حضور خواهند داشت.
او افزود: بعد از نمایشگاه کتاب تهران، نمایشگاه کتاب تبریز مهم‌ترین رویداد کشور و غرب کشور است و امسال به هفدهمین دوره آن رسیده‌ایم.
او با بیان اینکه رویداد کتاب تبریز دوشنبه ۲۹ مهر ماه در ۲۲ هزار متر مربع فضای مسقف با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود گفت: نمایشگاه کتاب تبریز تا چهارم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: ۲۵ هزار عنوان کتاب خارجی و ۱۵ هزار عنوان کتاب رسانه دیجیتال در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.
محمدپور خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوع، نشست‌های تخصصی و نقد و بررسی کتاب، ایستگاه‌های مختلف، برنامه‌های متناسب با ایام، موضوعات مربوط به حوزه نشر، کتاب‌خوانی و بررسی آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب خواهد بود.

اوبا اشاره به برگزاری اولین دوره کتاب سال آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه کتاب توضیح داد: در روز افتتاحیه ۷ عنوان کتاب به عنوان کتاب برتر و ۱۴ عنوان کتاب به عنوان طرح شایسته معرفی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بن در نظر گرفته شده است که ۵۰ هزار تومان برای دوره کاردانی، ۱۰۰ هزار تومان برای کارشناسی و ۱۵۰ هزار تومان برای کارشناسی ارشد به بالا خواهد بود.

محمدپور هدف از برگزاری نمایشگاه را تا ارتقای سطح مطالعه و کتاب‌خوانی مردم دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم برنامه‌های توسعه علمی کشور و استان همه جانبه، عمیق و پرشتاب جلو برود، باید میزان مطالعه افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: میزان مطالعه در آذربایجان‌شرقی نسبت به سطح کشور پایین‌تر است و باید برای رفع این معضل تسهیل دسترسی مردم به پدیده نشر، کاهش هزینه‌های دسترسی آخرین پدیده‌های نشر، ایجاد ارتباط بی‌واسطه بین ناشر و پدیدآورندگان کتاب با مخاطب، ایجاد فضای رقابت سالم بین ناشران کشور و خارج از کشور، تعامل بین ناشرین مختلف با سایر ناشرین موفق مورد توجه قرار گیرد.

او اضافه کرد: سال گذشته میزان فروش کتاب در نمایشگاه تبریز رقمی در حدود ۸.۵ میلیارد تومان بود که فقط ۲.۵ میلیارد تومان بابت فروش کتب کمک آموزشی بود و مابقی به کتاب‌های عمومی و خارجی مربوط می‌شود.

محمد محمدپور یادآور شد: نمایشگاه کتاب تبریز با برآورد ۳ میلیارد تومان کار خود را شروع خواهد کرد که ۵۰ درصد آن از سوی وزارت‌خانه و ۵۰ درصد به صورت استانی تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: نمایشگاه ، کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار