تجهیز مرکز تحقیقات شیمی و محیط زیست دانشگاه آزاد یزد به دستگاه XRD

معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد یزد از راه‌اندازی دستگاه XRD در این دانشگاه خبر داد و گفت: گامی مهم در زمینه تجهیز و انجام آزمایش‌های تخصصی برداشته شده است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، نوید نصیری زاده معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد یزد گفت: مرکز تحقیقات شیمی و محیط زیست واحد یزد با هدف ارتباط موثر صنعت و دانشگاه و انجام پژوهش‌های موثر در زمینه علوم مرتبط با شیمی و محیط زیست و ارتقای سطح تحقیقات کاربردی در راستای توسعه پایدار راه‌اندازی شده است.

او افزود: تاکنون اقدامات موثری در زمینه عقد تفاهم‌نامه و قرارداد با شرکت‌ها و سازمان‌ها ذیربط به منظور توسعه پایدار مرکز تحقیقات شیمی و محیط زیست واحد یزد انجام گرفته است.

نصیری تصریح کرد: در این مرکز دستگاه‌های پیشرفته‌ای نظیر طیف‌سنج جذب اتمی، اسپکترومتر مادون قرمز ،FTIR، اسپکترومتر UV-Vis، اسپکترومتر تحرک یونی، اسپکترومتری کوانتومتری، دستگاه کشش یونیورسال، اسپکترومتری انعکاسی، الکتروشیمیایی پتانسیواستات،گالوانواستات، الکتروپلیمریزاسیون و غیره  وجود دارد که با راه‌اندازی دستگاه XRD، گامی مهم در زمینه تجهیز و انجام آزمایش‌های تخصصی در زمینه تجزیه و آنالیز پیشرفته مواد برداشته شده است.

معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد یزد تاکید کرد: دستگاه XRD یک تکنیک سریع تجزیه‌ای است که برای تشخیص نوع مواد، فاز و خصوصیات کریستال آن‌ها و همچنین اندازه‌گیری میزان خلوص مواد، ضخامت فیلم‌های نازک و چند لایه، تعیین مشخصات ساختاری شامل ویژگی شبکه، اندازه و شکل دانه کرنش، ترکیب فاز و تنش داخل مناطق کریستال کوچک و همچنین تعیین ساختار سوم پروتئین‌ها کاربرد فراوانی دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد اذعان کرد: این تکنیک و تکنولوژی پیشرفته در زمینه‌های مختلف نظیر زمین‌شناسی، مهندسی معدن، علم مواد و زیست‌شناسی مورد استفاده پژوهشگران در بخش‌های مختلف آموزشی و صنعتی است.

 نصیری‌زاده از حمایت همه جانبه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و همکاران اداره کل آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های سازمان مرکزی و پیگیری‌های موثر حوزه پژوهش و فناوری به ویژه اداره آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های واحد یزد و میبد در راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی قدردانی کرد.

او گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یزد برای انجام آزمایش‌های تخصصی در بخش‌های علمی، پژوهشی به ویژه صنایع و معادن آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام/ی

مرکز تحقیقات شیمی و محیط زیست دانشگاه آزاد یزد به دستگاه XRD  مجهز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار