روایت دل‌های سیل زده مردم پلدختر با بازدید شبانه مسئولان آرام نمی‌شود

امام جمعه پلدختر گفت: مسئولان در سفر‌های خود به منطقه سیل زده پلدختر با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشند تا از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی امام جمعه پلدختر در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار داشت: مسئولان در سفر‌های خود به منطقه سیل زده پلدختر با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشند تا از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گیرند.

موسوی با انتقاد از سفر شبانه معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه کشور به پلدختر افزود: بار‌ها تاکید شده، مسئولان در این سفر‌ها در بین مردم قرار گیرند تا به آن‌ها دلگرمی داده و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی کنند و با آن‌ها گفتگو داشته باشند.

او یادآور شد: اگر چه مردم از فیض حضور معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه کشور محروم ماندند، اما این سفر به پلدختر را به فال نیک می‌گیریم.

امام جمعه پلدختر گفت: بازدید از پروژه‌ها بدون حضور مردم کافی نیست، بلکه گوش کردن مسئولان به درد دل و حرف مردم راهگشای مشکلات است.

موسوی ضمن تقدیر از فعالیت‌های شبانه روزی ستاد معین بنیاد مسکن اصفهان در پلدختر افزود: ۲۸۰ واحد در پلدختر تخریبی اعلام شده، که سیل زدگان برای احداث منازل خود، در مجموع حدود ۹۴ میلیون تومان تسهیلات، بلاعوض و اجاره دریافت کردند که کفاف نمی‌دهد.

او یادآور شد: برخی مردم سیل زده پلدختر تمام زندگی آن‌ها طعمه سیل شده و مشکلات شدید معیشتی دارند، با این وجود برای احداث منازل خود، باید ۵۰ میلیون تومان آورده جهت احداث پیلوت ساختمان داشته باشند، در حالی که تنها به تسهیلات دولت چشم دوخته و توان مالی ندارند.

امام جمعه پلدختر افزود: لازم است با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و بارندگی‌ها رئیس برنامه و بودجه کشور در رابطه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به سیل ک‌زدگان پلدختر فکر عاجل کند.

موسوی گفت: احداث دیواره ساحلی که همه توجهات، متوجه آن شده، امری ضروری است، اما بی توجهی به لایروبی کانال منتهی به سایت ۴ هکتاری پلدختر که محل ساخت منازل سیل‌زدگان است در نخستین بارندگی منجر به سیل مجدد می‌شود که باید در این رابطه اقدام عاجل صورت گیرد.

او  با اشاره به هفته تربیت بدنی و با تبریک این هفته به ورزشکاران افزود: ورزش امری ضروری در سلامت انسان است، از این رو فرهنگ‌سازی و توصیه به ورزش و آماده کردن زیرساخت‌های ورزشی برای سلامت جامعه به ویژه قشر جوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

امام جمعه پلدختر ضمن قدردانی از زحمات مسئولان اداره ورزش و جوانان شهرستان پلدختر خاطرنشان کرد: مسئولان این اداره و هیئت‌های ورزشی در پلدختر در جریان وقوع سیل اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفتند که قابل تقدیر است.

موسوی افزود: انتظار می‌رود وزارت ورزش و جوانان و اداره کل استان در تکمیل چمن مصنوعی پلدختر اقدام کنند.

او با اشاره به ایام اربعین حسینی (ع) گفت: این پیاده‌روی در دنیا نظیر ندارد و حامل تحقق حتمی ظهور است، که در سایه تجلی همدلی، یکی بودن و وفاداری به امام عصر (عج) است.

امام جمعه پلدختر افزود: امام حسین (ع) متعلق به همه بشریت است و پیاده روی اربعین جهانی شده و مرز‌های جغرافیایی سراسر دنیا و مرز‌های عقیدتی را با هر تفکر و سلیقه درنوردیده است.

موسوی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور عراق یادآور شد: این اتفاقات ساختگی بود، تا دشمنان از عظمت و بزرگی حرکت عظیم پیاده روی اربعین بکاهند، غافل از اینکه خداوند متعال مکرشان را به خودشان برگرداند.

او افزود: امسال در کشور ما مردم ۳ برابر بیشتر از ظرفیت سال‌های گذشته در پیاده روی اربعین شرکت کردند، که حضور میلیونی این مردم دلباخته یک بار دیگر طومار دشمنان را در هم پیچید.

امام جمعه پلدختر گفت:چند روز گذشته شاهد حضور یکی از شبکه‌های کانال‌های معاند (آمدنیوز) بودیم، که همه تلاش خود را به کار گرفت تا در ایام اربعین حسینی (ع) خوراکی برای بیگانگان در جهت تضعیف نظام تهیه کند.

موسوی یادآور شد: نیرو‌های قدرتمند سازمان اطلاعات سپاه جمهوری اسلامی ایران در عملیات‌های ترکیبی و چند لایه موفق به دستگیری این مزدور شدند که دستاورد خوبی برای به دام انداختن نفوذی‌های داخلی و سرکوب آن‌ها است.

او اظهار داشت: امسال نیرو‌های سپاه طی دو مرحله از جمله خاموش کردن نقشه پلید دشمنان در ترور سردار سلیمانی و دستگیری نماینده این شبکه به عنوان خود فروخته‌ای که در ایام اربعین حسینی (ع) برای تضعیف نظام تمام تلاش خود را به کار گرفت موفق شدند، خوش درخشیدند و دشمن را در این عملیات‌ها در شوک قرار دادند.

امام جمعه پلدختر با تقدیر از این اقدام به موقع نیرو‌های سپاه، افزود: نیما زم خلاصه‌ای از اطلاعات سازمان‌ها و عناصر غربی‌ها در کشور است، که اطلاعات مفیدی از اسناد محرمانه نظام از طریق نفوذی‌های داخلی در اختیار ضد انقلاب قرار می‌داد، که به دام افتاد.

انتهای پیام/ر

انتقاد امام جمعه پلدختر از حضور شبانه مسئولان در مناطق سیل زده

برچسب ها: نماز جمعه ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.