فعالیت تیم‌های بازرسی بهداشت محیط از شروع برنامه پیاده‌روی اربعین

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به فعالیت تیم‌های بازرسی بهداشت محیط از شروع برنامه پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت تیم‌های بازرسی بهداشت محیط از شروع برنامه پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت : تمام موادغذایی و آشامیدنی که در موکب‌های استان تهیه و توزیع می‌شود زیرنظارت کامل تیم‌های بهداشت محیط است.

او گفت : تاکنون سه هزار و ۲۹ مورد بازدید از موکب‌ها و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی استان انجام شده و هزار و ۳۵۸ کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز توقیف، جمع آوری و معدوم شده است.

او تعداد کنترل و بازرسی منابع آب آشامیدنی را ۳۳۰ مورد، مقدار سالم سازی آب شرب (کلرزنی) را ۱۰ متر مکعب، تعداد کلرسنجی انجام شده آب آشامیدنی را یک هزار و ۱۴۰ مورد، تعداد کدورت سنجی انجام شده را ۲۵۰ مورد، تعداد نمونه‌برداری میکروبی آب آشامیدنی را ۲۱۰ مورد و تعداد نظارت بر مخازن سیار و ثابت آبرسانی مستقر در موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی را ۹۸۵ مورد ذکر کرد.

او گفت : یک هزار و ۶۲ مورد سنجش پورتابل تجهیزات بازرس شامل دما، روغن، شوری، آلودگی سطوح و انگشتان دست خادمین نیز انجام شده است.

شکیبا میزان سطح سم پاشی و گندزدایی اماکن عمومی و سرویس‌های بهداشتی را ۱۷ هزار و ۷۵۰متر مربع اعلام کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از آغاز این برنامه ۹۹ جلسه هماهنگی درون بخشی و بین بخشی و ۱۹۹ جلسه آموزشی با مسئولین و نیرو‌های خدماتی موکب ها، ایستگاه‌های صلواتی، متصدیان و کارگران مراکز و اماکن بین‌راهی برگزار شده است.

او افزود: در این جلسات هزار و ۷۶ نفر از خادمین و مسئولین موکب ها، متصدیان و کارگران مراکز و اماکن تهیه و توزیع موادغذایی آموزش داده شده‌اند و ۲۰۷ کارت بهداشت برای خادمین در موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی صادر شده است.

 

 

انتهای پیام/د

نظارت تمام موادغذایی و آشامیدنی در موکب‌ها

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار