رحمانی: در بازی‌های ساحلی مسئولیت سنگینی داشتم/ مدال طلا حق تمام کسانی بود که در مسابقات شرکت نکردند

دارنده مدال طلای بازی های ساحلی جهان گفت: برای رسیدن به موفقیت در بازی‌های ساحلی استرس و سختی بسیاری متحمل شدم و خدا را شکر شرمنده نشدم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های وزن ۹۰+ کیلوگرم کشتی ساحلی بازی‌های ساحلی جهان در شهر دوحه قطر برگزار شد و پویا رحمانی نماینده کشورمان به مدال طلا رسید.

رحمانی در این مسابقات که به صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار شد، در گروه A وزن ۹۰+ در کشتی نخست خود با نتیجه ۳ بر صفر اوفوک ایلماز از کشور ترکیه را شکست داد و در مبارزه بعدی خود با نتیجه ۴ بر صفر داوی خوزه آلبینو از برزیل را مغلوب کرد. وی در دور سوم با نتیجه ۳ بر صفر دیانته کوپر از آمریکا را از پیش رو برداشت و در دور چهارم لوانیس کارگیوتاکیس از یونان را با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو برداشت و به عنوان نفر اول گروه خود راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه ۳ بر صفر اویان نظریانی از آذربایجان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. رحمانی در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر صفر اوفوک ایلماز از ترکیه را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.


بیشتر بخوانید:اهدای پاداش ۱۵۰۰ دلاری به قهرمان کشتی ساحلی


بر همین اساس پویا رحمانی درباره رقابت‌های کشتی ساحلی بازی‌های ساحلی جهان اظهار داشت: مسابقات بسیار سنگین برگزار شد، ۶ کشتی در ۳ ساعت، نخستین بار چنین چیزی را در این سطح فشار تجربه می‌کردم، خداروشکر که توانستم مقام نخست را به دست آورم.

وی درباره قرعه مسابقات گفت: گروه ما ۵ نفر و گروه مقابل ۴ نفر کشتی گیر شرکت کرده بودند. چون سهمیه‌ای بود مجموعا ۹ نفر مجوز شرکت در مسابقات را داشتند. من در گروه خودم با ۴ کشتی گیر مسابقه دادم و سرگروه شدم. در گروه مقابل هم پس از مشخص شدن نفرات اول و دوم به صورت ضربدری با هم کشتی گرفتیم و به این صورت فینالیست‌ها و نفرات سوم و چهارم مشخص شدند.

رحمانی درباره این سوال که پیش از این تجربه حضور در مسابقات ساحلی را داشته عنوان کرد: سال ۲۰۱۷ که مسابقات در کشور ترکیه برگزار شد قهرمان جهان شدم و امسال دومین حضورم در مسابقات ساحلی بود و خدا را شاکرم که توانستم پیروز و سربلند از مسابقات بیرون بیایم.

وی در مورد اینکه برای حضور در این مسابقات چه تمریناتی را پشت سر گذاشته گفت: این مدال به تنهایی حق من نیست، ما پس از مسابقات جهانی ترکیه ۲۰۱۷، به مدت ۲ سال در مسابقات کشوری شرکت داشتیم، اما دو تیم کامل به مسابقات اعزام نشد و این مدال حق تمامی کشتی گیرانی است که در مسابقات شرکت نکردند. من برای کسب این مدال سختی و استرس بسیار زیادی را تحمل کردم، درواقع می‌توانم بگویم این مدال را به سختی به دست آوردم، به این دلیل که احساس مسئولیتی که در قبال دو تیمی که اعزام نشد داشتم، به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات حاضر شدم و در عین اینکه فشار روانی بسیار زیادی بر روی من بود سعی کردم سنگ تمام بگذارم، و این مدال را به تمامی مردم شریف ایران تقدیم می‌کنم.


بیشتر بخوانید:حکم علیرضا دبیر برای محمد حسن محبی


انتهای پیام/

صحبت‌های طلایی ایران در کشتی ساحلی جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار