برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر درشهرستان مرند

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند از برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر به میزبانی این شهرستان از ۸ تا ۱۰ آبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فرجی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند در جلسه هماهنگی جشنواره منطقه‌ای تئاتر مرند، گفت: این جشنواره به صورت منطقه‌ای و با حضور گروه‌های نمایشی از شهرستان‌های مرند، شبستر و جلفا به میزبانی شهر مرند برگزار خواهد شد.

او افزود: جشنواره تئاتر مرند سال هاست که به صورت منطقه‌ای و با حضور شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود، اما امسال به صورت رسمی‌تر دنبال می‌شود، این جشنواره از ۸ تا ۱۰ آبان ماه خواهد بود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند با اشاره به تعداد گروه‌های نمایشی حاضر در این جشنواره افزود: تعداد ۹ گروه نمایشی در این جشنواره حضور خواهند داشت که در طول ۳ روز به اجرای عمومی خواهند پرداخت.

فرجی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم نیز با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها جهت حضور تماشاگران به ویژه دانش آموزان در اجرای گروه‌های نمایشی انجام شده است.

او تاکید کرد: مرند به عنوان کاندیدای شهر خلاق فرهنگی معرفی شده و در رشته‌های ادبیات، نمایشی و هنر‌های تجسمی مورد ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند همچنین گفت: جشن ۱۰۰ سالگی تئاتر مرند، بهمن ماه امسال در جهت معرفی هرچه بیشتر شاخصه‌های فرهنگی این شهرستان برگزار می‌شود.

فرجی برگزاری هر چه بهتر جشنواره منطقه‌ای و جشن ۱۰۰ سالگی تئاتر مرند را در شناساندن جایگاه هنری این شهرستان مهم ارزیابی کرد.

او از راه اندازی پردیس سینمایی در شهرستان مرند خبر داد و ادامه داد: جریان سازی تئاتر باید در اذهان مردم و مسئولان صورت بگیرد و اجرای نمایش‌های مدون صحنه‌ای و خیابانی می‌تواند این امر را تسهیل کند.

 

انتهای پیام/ش

جشنواره منطقه‌ای تئاتر درشهرستان مرند برگزار می شود

برچسب ها: وزارت ارشاد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار