پیاده روی جاماندگان اربعین در مشهد به سمت حرم ثامن الحجج (ع)

جاماندگان اربعین حسینی امروز در مشهد مسیر بوستان ملت تا حرم مطهر امام رضا (ع) را پیاده پیمودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امروز در شهر‌های مختلف کشور، عاشقان حسینی که از همایش بزرگ پیاده‌ روی اربعین و زیارت بارگاه منور امام حسین (ع) در کربلا جا مانده اند با عنوان "جاماندگان اربعین" در مسیر‌های منتهی به اماکن متبرکه پیاده‌روی و عزاداری می‌کنند.

در مشهدالرضا (ع) نیز این پیاده روی همراه با عزاداری و سوگواری دلباختگان ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد و عزاداران مسیری را تا حرم مطهر رضوی همراه با نوحه سرایی و سینه زنی پیمودند.

صبح امروز عاشقان حسینی همزمان با اربعین با تجمع در بوستان ملت و با قرائت زیارت عاشورا پیاده روی خود به سمت حرم مطهر رضوی را آغاز کردند.

جمعیت دو هزار نفری زنان، مردان، جوانان، سالمندان و خردسالان با در دست داشتن بیرق سیاه لبیک یا حسین با سینه زنی و نوحه سرایی گام در مسیر عاشقی نهادند و با شور حسینی مسیر بوستان ملت به سمت بلوار معلم، میدان استقلال، بلوار فردوسی و چهارراه ابوطالب تا حرم مطهر رضوی را پیاده روی کردند.

در طول مسیر ۱۲ کیلومتری پیاده روی جاماندگان اربعین نیرو‌های انتظامی، بسیج و انتظامات،  عوامل ناحیه بسیج سپاه سلمان و شهرداری منطقه ۱۱ مشهد هم حضور داشتند تا این آئین در فضای امن و منظم انجام شود.

دلباختگان حسینی پس از طی مسیر مشخص شده و شرکت در نماز جماعت ظهر اربعین  با پیوستن به خیل عزاداران حسینی در حرم مطهر رضوی عزاداری خود را کامل کردند.

  منبع:ایرنا

انتهای پیام//ف. س
 
 

سوگواری جاماندگان حسینی در مشهد در جوار حرم امام هشتم (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار