معاون مسافری راه‌آهن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اعزام قطار‌های فوق‌العاده برای بازگشت زائران اربعین/ افزایش ۵۲ درصدی ظرفیت قطار‌ها

موسوی گفت: حدود ۳۲ رام قطار به صورت فوق‌العاده برای بازگشت زائران اربعین از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه به شهر‌های مرزی اعزام شده‌اند.

کباری/ اعزام قطار‌های فوق‌العاده برای بازگشت زائران از شهر‌های مرزی/ افزایش ۵۲ درصدی ظرفیت قطار‌ها برای جابه‌جایی زوار اربعینمیرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ظرفیت‌ قطار‌های اربعین در مقایسه با سال گذشته رشد ۵۲ درصدی داشته است، گفت: شرکت راه‌آهن جهت تسهیل در رفت و آمد زوار تمامی ظرفیت‌های خود را به کار گرفته و علاوه بر قطار‌های برنامه‌ای، قطار‌های فوق العاده‌ای هم در این مسیر به کار گرفته ایم.
 
معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد: در مسیر‌ شهر‌های مهران و کرمانشاه علاوه بر قطار‌های برنامه‌ای چند هم ریل باس اعزام کرده‌ایم و تعدادی قطار در تهران به صورت آماده باش نگه داشته‌ایم تا در صورت لزوم آن‌ها را به شهر‌های مرزی اعزام می‌کنیم.
 
او اظهار کرد: در شهر‌های همدان و کرمانشاه‌ هم در صورت افزایش تعداد مسافر قطار به صورت ریل باس و فوق‌العاده اعزام می‌شود.
 
موسوی توضیح داد: به دلیل آنکه تعداد مسافر در قطار‌های حومه‌ای در ایام تعطیل به شدت کاهش می‌یابد و میزان تقاضای مسافر در روز‌های پایانی به صورت معمول کم می‌شود بنابراین برخی از قطار‌های حومه‌ای را به شهر‌های مرزی از جمله همدان و کرمانشاه به صورت کوپه ای اعزام کرده‌ایم.
 
معاون مسافری راه‌آهن یادآور شد: برخی از شایعات ایجاد شده بود که تمامی قطار‌های حومه‌ای به شهر‌ها اعزام شده‌اند در حالی که برخی از کوپه های قطار‌ها به این شهر‌ها اعزام شده و هیچ کمبودی در مسیر قطار‌های حومه‌ای وجود ندارد.
 
موسوی درباره قیمت بلیت قطار برای ایام اربعین و بازگشت زوار هم گفت: هیچ افزایش قیمتی برای مسیر‌های بازگشت زوار وجود ندارد و تمامی قیمت‌ها طبق نرخ‌های مصوب به زوار ارائه می‌شود.
 
او با اشاره به اینکه در روز‌های ۲۵، ۲۶، ۲۷ و ۲۸ مهرماه در مسیر‌های همدان کرمانشاه خرمشهر و اندیمشک رام‌های قطار‌های فوق‌العاده‌ای جهت جا به جایی زوار در نظر گرفته شده است، گفت: در مجموع راه‌آهن ۹۰۸ رام قطار در ایام اربعین در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ مهر ماه برای زائران در نظر گرفته است.
 
موسوی یادآور شد: در سال گذشته ۲۹۶ هزار صندلی برای جابه‌جایی زائران تخصیص یافته بود، اما امسال با برنامه ریزی‌های انجام شده تعداد صندلی‌ها به بیش از ۴۵۷ هزار افزایش یافته است.
 
انتهای پیام/
 

تمهیدات راه آهن برای بازگشت زوار اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار