وزیر راه و شهرسازی در تیتر امشب مطرح کرد؛

خدمت رسانی ۱۱ هزار اتوبوس به زوار اربعین/ جابجایی ۴۵۰ هزار زائر اربعین از طریق ناوگان ریلی

اسلامی گفت: کل ناوگان حمل و نقل عمومی درگیر در ایام اربعین امسال به ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس رسید.

خدمت رسانی ۱۱ هزار اتوبوس به زوار اربعین/ جابجایی ۴۵۰ هزار زائر اربعین از طریق ناوگان هواییبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب در خصوص تمهیدات بازگشت زائران اربعین تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵۵۰ هزار نفر زوار در عراق باقی مانده اند که در حال خروج از مرزهای ۴گانه کشور هستند.

وی ادامه داد: ۲ سناریو برای بازگشت زوار در نظر گرفته ایم که بازگشت ظرف ۴۸ یا ۷۲ ساعت است و ناوگان عمومی و اتوبوس ها آماده خدمت در هر دو صورت هستند.

اسلامی گفت: ۲ هزار دستگاه اتوبوس آماده خدمت رسانی در مرزها هستند مابقی هم به شهرهای مختلف کشور رفته اند

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح جامع پایانه مرزی مهران تصریح کرد: ما هر سال با افزایش تعداد زائران مواجه ایم امسال ۱.۵ میلیون نفر بیشتر نسبت به سال گذشته از مرزهای ۴گانه تردد کردند. از این رو  طرح جامعی برای توسعه مرز شلمچه و مهران تنظیم کردیم در شلمچه ۱۲۰ گیت احداث شد.

وی ادامه داد: در طرح جامع فضای گسترده تری برای تسهیل عبور و مرور زوار در نظر گرفته شده است پایانه چذابه احداث شد و به موجب آن مسیر خودروها از موکب ها جدا شده است همچنین در این طرح مسائلی همچون امکانات دائمی برای موکب ها، دفع بهداشتی پسماند و پارکینگ برای خودروهای شخصی دیده شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: نکته بعدی که مورد توجه قرار گرفته راه های مواصلاتی است که کار سنگینی در این خصوص صورت گرفته ما همیشه با محدودیت منابع مواجه هستیم اما با این وجود ۹۳ کیلومتر از ایلام تا مهران زیر باند ۴ خطه آزادراه برده ایم.

وی افزود: با تکمیل باند دوم در مسیر مهران ایلام تا اواسط سال ۹۹ این جاده را تمام می کنیم  و قبل از شروع اربعین سال آینده پایانه مهران  را هم گسترش می دهیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره  مشکلات راه های کشور عراق گفت:  از بصره به بغداد اتوبان دارد. مشکل ما مسیرمهران تا کربلا است که آن را با مسئولان عراقی مطرح کردیم و پیگیر اتصال  راه آهن بصره به شلمچه هم هستیم. ما اتصال خط آهن بصره به شلمچه و ایجاد مسیر ایمن تر از مهران به کربلا را در دیدار چند روز آینده با طرف عراقی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: اتصال آزادراه محوری شمال جنوبی کشورمان  به عراق هم جزو مذاکرات ما است که سرمایه گذاری جذابی برای بخش خصوصی هم به شمار می رود.

عضو کابینه دولت تصریح کرد: در ایام اربعین ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای خدمت رسانی به زوار در مرزها گذاشتیم که کفایت می کرد در بازگشت هم ۲ هزار دستگاه در مرز و  هزار دستگاه در استان ها به این تعداد اضافه شد و کل ناوگان درگیر در این ایام به ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس رسید.

اسلامی در خصوص  جابجایی زوار با قطار گفت: سال گذشته ۲۴۰ هزار نفر در ایام اربعین از طریق ناوگان ریلی جابجا شدند که امسال به ۴۵۰ هزار نفر افزایش یافت و مسیرهایی اضافه شد که سال قبل نداشتیم.

وی درباره پروازهای اربعین  افزود: ۱۵۰۰ پرواز چارتری و برنامه ای برای اربعین امسال برنامه ریزی شد که ۴۰۰ پرواز نسبت به پارسال بیشتر شده است.


بیشتر بخوانید: افزایش ۳۵ درصدی پرواز‌های ویژه اربعین نسبت به سال گذشته/بازگشت ۸۰۰ هزار زائر اربعینی تا ۲ روز آینده


اسلامی تاکید کرد: پروازهای اربعین امسال با حداقل تاخیر انجام شد و یک مورد تاخیر چند ساعته پیش آمده به دلیل مشکل فنی  یک هواپیما و جایگزینی آن با هواپیمای دیگر بود. از شهرهای کرمانشاه و ایلام مرتب پرواز با عتبات داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قیمت بلیت های هواپیما طی این مدت کنترل شد و با متخلفان برخوردشد.

اسلامی تاکید کرد: در مجموع کل نظام جمهوری اسلامی ایران یکپارچه در این امر عظیم همکاری داشته اند و با وجود افزایش حجم زائران این مراسم  بدون مشکل برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار