تغییر بیش از ۳۰۰ نام خانوادگی در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی گفت: ۱۸۵ مورد تغییر نام و ۳۱۳ مورد تغییر نام خانوادگی در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ در خراسان شمالی انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی زاهدی نیا مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۲۱۶ موردتقاضا برای تغییر نام به ادارات ثبت‌احوال استان رسیده که از این تعداد با ۱۸۵ مورد آن موافقت شده است.

زاهدی نیا افزود: از این تعداد افزون بر ۴۰ درصد تغییر نام‌های انجام‌گرفته در امسال به اسامی مذهبی بوده است، همچنین در ۶ ماهه اول امسال ۳۱۳ مورد تقاضای تغییر نام خانوادگی داشتیم که با همه آن‌ها موافقت شد.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی گفت: در ۶ ماهه اول پارسال ۲۰۴ مورد درخواست تغییر نام داده‌شده بود که با ۱۷۶ مورد آن موافقت و ۲۶۱ مورد نیز تقاضای تغییر نام خانوادگی شده بود که با همه این تقاضا‌ها موافقت شده است.

او خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۸۵ مورد تغییر نام موافقت شده در ابتدای سال جاری، تعداد ۱۲۲ موردتقاضا از طریق کمیته نام استان، ۴۳ مورد از طریق هیات‌های حل اختلاف ادارات انجام و بررسی‌شده و ۲۰ مورد نیز از محاکم قضائی ارجاع شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی افزود: بررسی پرونده‌ها و درخواست‌ها در ادارات ثبت‌احوال و هیات‌های حل اختلاف باعث شده تا میزان پرونده‌های واصل‌شده به محاکم قضائی بسیار کاهش یابد.

انتهای پیام/ ر

تغییر ۳۱۳ نام خانوادگی در خراسان شمالی

برچسب ها: ثبت احوال ، شناسنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.