مدیر برق منطقه استان تهران:

سهم آب و برق از تراکم‌فروشی پرداخت شود/ وضع برخی تعرفه‌ها از هزینه پروژه بیشتر است

خوش خلق گفت: مدیریت شهری باید در بحث تسهیل صدور مجوز در پرداخت هزینه انشعاب تراکم ساختمانی در پایتخت با شرکت برق منطقه‌ای همکاری کند.

سهم آب و برق از تراکم‌فروشی پرداخت شود / وضع برخی تعرفه‌ها از هزینه پروژه بیشتر استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا خوش خلق مدیر برق منطقه استان تهران که مهمان یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران بود در گزارش خود در صحن شورای شهر تهران گفت: پیک مصرف در سال ۹۰ به دلیل افزایش قیمت کنترل شد و ما توانستیم میزان مصرف را به شکل قابل توجهی در این بازه زمانی کاهش دهیم و در چند سال گذشته مدیریت برق منطقه‌ای حدود صد پروژه با مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را در تهران انجام داده است.

مدیر برق منطقه استان تهران افزود: نزدیک به ۵۷۶ کیلومتر کابل‌کشی انجام شده که نزدیک به ۱۶.۳ درصد افزایش شبکه را در تهران شاهد بودیم.

خوش خلق با تأکید بر این نکته که برق تهران یک شرکت قدیمی است و زیرساخت‌های آن نیاز به بازسازی و نوسازی دارد، گفت: امیدوارم در این مسیر برای بازسازی شبکه همکار‌های لازم انجام شود، زیرا کابل‌کشی و نوسازی شبکه نقش مهمی در مدیریت توزیع برق دارد.

او اظهار کرد: ما در زمینه مبلمان شهری در تلاش هستیم خطوط انشعاب شبکه را به صورت زمینی انجام دهیم که این کار کمی سخت و نیاز به امکانات دارد، زیرا همه می‌دانیم در بحث برق معارضینی وجود دارد که همواره زیرشبکه و ساخت و ساز را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیر برق منطقه استان تهران در تشریح چالش‌های پیش روی برق منطقه‌ای تهران گفت: صادر نکردن مجوز برای حفاری، سرقت تجهیزات شبکه برق از چالش‌های پیش روی مدیریت برق منطقه‌ای است که ما در این مسیر پیشنهاد‌هایی را مطرح می‌کنیم که یکی از پیشنهاد‌های ما این است برای تهران و زمین پست انتقال شمال شرق، اراضی عباس آباد و زمین نیروگاه حرارتی مورد توجه قرار بگیرد و تأمین شود.

خوش خلق با تأکید بر تعامل بین دستگاه‌ها گفت: باید مساحت همکاری بین حفاری‌ها و کابل‌کشی‌ها در مناطق پایتخت مورد توجه قرار بگیرد و در صدور فرایند مجوز تسهیلاتی در نظر گرفته شود، زیرا ما شاهدیم در برخی پروژه‌ها تعرفه وضع شده از خود پروژه گران‌تر می‌شود.

او با اشاره به ساخت و ساز در پایتخت گفت: نکته قابل تأمل این است که سهم تراکم آب و برق کجا می‌رود و وقتی تراکمی فروخته می‌شود تمام زیرساخت‌های آن نیز باید تأمین شود و صحبت ما همین نکته است که در سهم تراکم هزینه انشعاب نیز پرداخت شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار