کاهش ۲۰ درصدی فوت ناشی از حوادث کار در اصفهان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تا کنون حوادث منجر به فوت ناشی از کار در در این استان ۲۱ مورد بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محسن نیرومند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تا کنون حوادث منجر به فوت ناشی از کار در در این استان ۲۱ مورد بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش داشته است.

محسن نیرومند افزود: بیشترین حوادث پارسال در بخش صنعت و تولید با ۸۳۴ مورد، ساختمان ۳۵۹ مورد، فعالیت‌ها و خدمات عمومی ۲۴۳ مورد بوده است.

او گفت: بیش از ۷۲ درصد علل بروز حوادث در اثر نظارت نداشتن، بی آموزشی و شرایط ناایمن کارگاه است که قصور آن متوجه کارفرما و کمتر از ۲۸ درصد به دلیل رفتار نا ایمن کارگران و استفاده نکردن از وسایل حفاظت فردی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: کارفرمایان به دلیل استفاده از بیمه‌های مسئولیت مدنی و برای بهره‌مندی بیشتر از خسارات پرداختی شرکت‌های بیمه‌گذار، در حوادث ناشی از کار دفاع مؤثری از خود نمی‌کنند و این امر موجب شده علل بروز حوادث بیشتر متوجه کارفرمایان می‌شود از طرفی تجهیزات و ماشین‌آلات موجود در بسیاری از صنایع فرسوده و به روزرسانی نشده است.


انتهای پیام/م

 

کاهش حوادث فوتی ناشی از کار در اصفهان

برچسب ها: وزارت تعاون ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.