تشریح خدمات رسانی شهرداری منطقه شش

شهردار منطقه شش به تشریح خدمات رسانی صورت گرفته در این منطقه شهری کرمانشاه پرداخت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فرهنگیان شهردار منطقه شش گفت : پنج کمیته کاری در حوزه فضای سبز، عمران، زیباسازی، خدمات شهری و فرهنگی تشکیل دادیم تا بتوان اقدامات در هر حوزه را با سرعت بیشتری پیش برد.

او گفت : در حال حاضر حدود ۶۰ درصد معابر و کوچه‌های این منطقه آسفالت شده است.

او افزود: طی چهار ماه گذشته ۵۲۰۰ تن آسفالت در معابر و کوچه‌های منطقه ریخته شده که عملا اقدام جهادی محسوب می‌شود.

فرهنگیان گفت: برای انجام این حجم آسفالت سه میلیارد تومان اعتبار صرف شده، درحالیکه بودجه کل منطقه ۲.۸ میلیارد تومان است.

او افزود: در حال حاضر برای انجام باقی مانده کار‌های آسفالت و روکش نیازمند تامین ۱۷۰۰ تن آسفالت هستیم.

شهردار منطقه شش کرمانشاه با بیان اینکه هنوز برخی کوچه‌های شهرک‌های معراج و اتوبوسرانی خاکی بوده و آسفالت نشده، دلیل آن را عدم انجام زیرساخت‌ها و به اتمام نرسیدن ساخت و ساز در کوچه‌ها عنوان کرد و افزود: درصورت آسفالت در ماه‌های آینده مجددا برای نصب انشعابات آب و گاز واحد‌ها آسفالت تخریب می‌شود، برای همین آسفالت این کوچه‌ها منوط به پایان ساخت و ساز در آن‌ها است.

او گفت: در حال حاضر ۱۴ پارک در منطقه داریم و پانزدهمین پارک منطقه هم با نام "کاه‌گلی" در مساحت ۷۰۰ مترمربع در حال احداث است.

فرهنگیان گفت: مجموع فضای سبز منطقه حدود ۲۰۰ هزار مترمربع است و سرانه فضای سبز در این منطقه ۵.۲ مترمربع است.

او از چمن کاری یازده هزار مترمربع از فاز دوم پاک "کاج" در محدوده کمربندی ورودی شهرک دادگستری در یک اقدام جهادی و یک روزه خبر داد و افزود: برای انجام این کار بزرگ نیرو‌هایی از سایر مناطق شهرداری به منطقه شش آمدند و طی یک روز این مساحت از پارک "کاج" چمن کاری شد.

او افزود: در راستای توسعه فضای سبز منطقه هم احداث یک باغ‌راه ۵۶ متری را در شهرک دادگستری در دست اجرا داریم که در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او به تشریح خدمات در حوزه جمع آوری زباله منطقه پرداخت و با اشاره به جمع آوری روزانه ۷۵ تا ۸۰ تن زباله در منطقه گفت: جمع آوری این حجم زباله کار دشواری است و نیرو‌های شهرداری در سه شیفت کاری در این زمینه مشغول کارند.

او از اجرای پایلوت طرح جمع آوری سنتی زباله در این منطقه خبر داد و افزود: در این طرح که به زودی شروع می‌شود قرار است زباله‌ها به جای تخلیه در مخازن راس ساعت مشخص درب منازل قرار داده شده و توسط نیرو‌های شهرداری جمع آوری شوند.

شهردار منطقه شش کرمانشاه در تشریح اقدامات عمرانی صورت گرفته در این منطقه در چندماه گذشته، گفت: طی این مدت حدود ۳۳۴۰ متر جدول گذاری شده و اقداماتی هم در بحث دفع آب‌های سطحی از طریق لوله گذاری و کانال کشی صورت گرفته است.

او با اشاره به مشکلات بسیار منطقه در بحث آب‌های سطحی، گفت: دفع آب‌های سطحی و رفع کامل مشکلات منطقه در این زمینه نیازمند تامین اعتبار ۵.۶ میلیارد تومانی است.

شهردار منطقه شش کرمانشاه افزود: در حال حاضر یک فرهنگسرا در خیابان طالقانی با حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

او افزود: در راستای انجام اقدامات فرهنگی تمثال ۱۲ شهید شاخص منطقه ساخته و در معابر منطقه نصب شده است.

فرهنگیان گفت: همچنین تابلوی فلزی از چهره و مشخصات ۶۰ شهید منطقه تهیه شده و در بر روی معابری که به نام آن‌ها است نصب شده است.

او از برگزاری جشن‌های رمضان و جشن ولایت در پارک "شبدیز" خبر داد وافزود: تلاشمان این است با برگزاری این جشن‌ها و آیین‌های معنوی بتوانیم فضای بانشاطی در منطقه ایجاد کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

پنج کمیته کاری در حوزه فضای سبز، عمران، زیباسازی، خدمات شهری و فرهنگی تشکیل شد

 

برچسب ها: شورای شهر ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.