حریری با شرکای دولتی خود برای اعمال اصلاحات به توافق رسید

نخست‌وزیر لبنان درباره تصمیمات در زمینه اصلاحات با شرکای دولتی خود به توافق دست یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع رسمی لبنان اعلام کردند سعد حریری، نخست وزیر این کشور، در مورد تصمیمات در زمینه اصلاحات با شرکای دولتی به توافق رسید.

احتمالا جلسه دولت لبنان فردا برای تایید اقدامات لازم برگزار شود.

پیش از این ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه لبنان، در توئیتی اعلام کرد: پیشنهاداتی که ارائه کرده‌ایم فتح بابی برای حل بحران خواهد بود. ‌می‌دانم که با ما مخالفت می‌شود، ولی باید تحمل تمام انتقادات از سوی معترضان را داشته باشیم. در این شرایط استثنائی هر قدر هم که بهای آن زیاد باشد فقط گفت‌وگو می‌تواند راهگشا باشد.

در پی اعتراضات گسترده مردمی در لبنان، حریری سندی را برای اصلاحات پیشنهاد کرد. کاهش ۵۰ درصدی حقوق همه نمایندگان و وزرای فعلی و سابق، اعمال مالیات ۲۵ درصدی بر بانک‌ها و شرکت‌های بیمه، لغو مصوبه کاهش مستمری بازنشستگی نیرو‌های ارتش و سازمان‌های امنیتی و تعیین سقف برای حقوق نظامیان از جمله مهمترین بخش‌های این طرح اصلاحی است. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۲:۲۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
درود به شرافت و غیرتتان سید بزرگوار شما انشاءالله باید بشوید رئیس جمهور آینده لبنان شما از همه لایقتر و شایسته تر و عالمتر و عادلتر و مومنتر و اصلحتر و کارآمدتر هستید مردم خردمند و فهیم لبنان باید برای رفع گرفتاری و مشکلاتشان و رفع فقر و تبعیض و رفع تمامی مفاسد موجود و رفاه انسانی و عدالت اجتماعی و تقسیم ثروت ملی ملت به صورت عادلانه مابین ملت فقط به شما رای دهند سید مقاومت اسلامی سید حسن نصرالله خردمند و بصیر و مقتدر و قدرتمند و عادل و توانا و دانا هستند و ولایتمدار شما باعث مباهات و اقتدار و سرافرازی جهان اسلام ناب محمدی ص قدرتمند و باشکوه و با عظمت و عدالتگستر هستید . والسلام و صلوات التماس دعا و اتماس تفکر .
آخرین اخبار