اهداء بیش از ۲۵ هزار واحد خون در استان کرمانشاه

مسئول بخش اهدا کنندگان سازمان انتقال خون استان کرمانشاه از اهداء بیش از ۲۵ هزار واحد خون در استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،میرزاده مسئول بخش اهدا کنندگان سازمان انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه با این میزان خون نیاز بیماران در بیمارستان‌ها ومراکر درمانی استان تأمین شده است، گفت : با این وجود نیاز به فرآورده‌های خونی همیشگی است و متاسفانه امسال اهدا خون در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

او به آمار پایین اهدا پلاکت و پلاسما در استان نیز اشاره کرد و گفت : پلاکت و پلاسما هم از اجزای خون هستند و به بسیاری از بیماران نیازمند کمک می‌کند.

مسئول بخش اهدا کنندگان سازمان انتقال خون استان گفت: با اهدا پلاسما می‌توان به سوختگی‌های شدید، بیماران هموفیلی، بیماران عصبی ام اس، نقایص سیستم ایمنی، پیوند سلول‌های خونساز نوزادان با وزن پایین و بیماران سرطانی کمک کرد.

میرزاده از هم استانی‌هایی که شرایط اهدا خون دارند در خواست کرد با مراجعه به سازمان انتقال خون با اهدا خون، پلاکت و پلاسما به بیماران نیازمند کمک کنند .

 

 

انتهای پیام/د

نیاز به فرآورده‌های خونی

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار