در سومین شب ناآرامی‌ها؛

رئیس‌جمهور شیلی: کشور ما درگیر جنگ است

سباستین پینیه‌را در سومین روز اعتراضات گسترده در شیلی اعلام کرد این کشور در وضعیت جنگی به سر می‌برد.

رئیس‌جمهور شیلی: کشور ما درگیر جنگ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورو نیوز، سباستین پینیه‌را، رئیس جمهور شیلی در سومین روز از اعتراضات گسترده در این کشور اعلام کرد شیلی در وضعیت جنگی به سر می‌برد.

اعتراض‌های سراسری شامگاه جمعه از سانتیاگو، پایتخت و با تظاهرات علیه افزایش قیمت بلیط مترو آغاز شد. دولت شیلی معترضان را به حمله به فروشگاه‌ها و اموال عمومی و خصوصی و ایجاد آشوب متهم می‌کند. در جریان رویارویی میان معترضان خشمگین و نیرو‌های ارتش و پلیس تاکنون دست‌کم ۷ نفر کشته و بیش از ۱۴۰۰ نفر در سراسر کشور بازداشت شده اند.

حدود ۱۰ هزار سرباز و مامور پلیس و ارتش در خیابان‌های شهر‌های مختلف شیلی مستقر شده اند. دولت شیلی همراه با نیرو‌های نظامی و پلیس از شامگاه جمعه مقررات منع آمد و شد را از ساعت ۷ شب تا ۶ صبح در پایتخت به اجرا گذاشته است. فرمانده ارتش از شهروندان خواسته از خانه‌های خود خارج نشوند.

حضور رئیس جمهور شیلی همراه با نظامیان این کشور در یک برنامه زنده تلویزیونی، باعث شد تا بسیاری از منتقدان، عملکرد وی را با دیکتاتوری نظامی آگوستو پینوشه (۱۹۷۳-۱۹۹۰) مقایسه کنند. پینیه‌را در نطق تلویزیونی خود گفت که جنگ در شیلی نبردی میان چپ و راست نیست بلکه دولت در برابر افرادی که احترامی برای دموکراسی و میهن قائل نیستند در حال جنگ است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار