افزایش چشمگیر دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد

مسئول امور بین الملل دانشگاه آزاد استان کرمانشاه از افزایش چشمگیر دانشجویان خارجی این دانشگاه در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهدی صادقی مسئول امور بین الملل دانشگاه آزاد استان کرمانشاه از بین المللی شدن و کسب مجوز جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد کرمانشاه طی سال گذشته یاد کرد و گفت : ثبت نام پنج دانشجوی عراقی در مهر ۹۷ نقطه شروع جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه بود که در نیمسال دوم به ۳۰ دانشجو افزایش پیدا کرد.

او گفت : همچنین در مدت یک سال گذشته از طریق ارتباط با دانشگاه‌های عراقی، رایزنی و تلاش‌های زیادی کردیم تا دانشگاه آزاد استان را به دانشجویان این کشور معرفی کنیم.

مسئول امور بین الملل دانشگاه آزاد کرمانشاه بابیان اینکه مجموعه این اقدامات و کیفیت بالای آموزش افزایش چشمگیر ثبت نام از دانشجویان خارجی را در دانشگاه آزاد استان بدنبال داشته، گفت: برای سال تحصیلی جاری ۲۵۰ دانشجوی عراقی متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد استان بودند که از این تعداد تاکنون ۱۱۰ دانشجو ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی می‌کنیم به ۱۵۰ نفر هم افزایش پیدا کند.

او گفت: حدود ۹۸ درصد این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و دو درصد نیز در مقطع کارشناسی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

صادقی افزود: دانشجویان عراقی ثبت نام شده در این دانشگاه بیشتر در رشته‌های علوم پایه، فنی و مهندسی و حقوق ثبت نام کرده‌اند.

او درخصوص تفاوت شهریه دانشجویان عراقی با دانشجویان داخلی هم گفت: تا سال گذشته میزان شهریه دریافتی از دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های آزاد کشور ۵۰ درصد بیشتر از دانشجویان داخلی بود، اما از امسال شهریه‌ای که از این دانشجویان اخذ می‌شود، معادل شهریه دانشجویان داخلی است.

مسئول امور بین الملل دانشگاه آزاد کرمانشاه بابیان اینکه این دانشگاه در حال حاضر تنها مجوز ثبت نام از دانشجویان عراقی را دارد، گفت: برای سال‌های بعدی درتلاشیم تا از کشور‌های دیگر نیز جذب دانشجو داشته باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

ثبت نام پنج دانشجوی عراقی

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار