برگزاری کمیسیون عالی اقتصادی بین ایران و ترکیه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه گفت:بزودی کمیسیون عالی اقتصادی بین ایران و ترکیه در تهران برگزار می‌شود.

برگزاری کمیسیون عالی اقتصادی بین ایران و ترکیه بزودی با حضور روسای جمهور دو کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،فرازمند در بازدید از مرز بازرگان در ماکو  گفت: تا دو ماه آینده این کمیسیون اقتصادی بین روسای جمهور ایران و ترکیه در تهران برگزار خواهد شد.

او با اشاره به توافق ۳۰ میلیارد دلاری تجارت اقتصادی بین کشور‌های جمهوری اسلامی و ترکیه افزود: به دلیل تحریم‌های ظالمانه، در حال حاضر تبادل اقتصادی بین دو کشور با افت موقت روبرو شده؛ اما روابط بسیار خوب مردم و مسئولان دو کشور تمامی اشکالات را برطرف کرده و این افت موقت به سبب مرواودات تجاری بین دو کشور به زودی رفع خواهد شد.

سفیر کشورمان در ترکیه با اشاره به دست یابی به سقف ۳۰ میلیارد دلاری تجارت بین دو کشور گفت: به سب ساز و کار‌های اقتصادی بسیار خوب ایران و ترکیه؛ که دارای اراده سطح بالا برای تسهیل تجارت هستند رسیدن به این سقف تجارت در سال اصلا دور از انتظار نیست.

فرزامند با اشاره به این که کمیسیون‌های مشترک تجاری بین دو کشور به صورت مرتب هر سال برگزار می‌شود گفت: در دوره‌هایی ارزش سقف تجارت با کشور ترکیه بالای بیست میلیارد دلار بود و سازکار ها‌ی موجود و روابط اقتصادی بین دو کشور ما را امیدوار می‌کند که بزودی به سقف تعیین شده و هدف گذاری شده بین دو کشور دست یابیم.

انتهای پیام/م

 

بازدید سفیر ایران در ترکیه از مرز بازرگان 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.