پس از اسپر، پلوسی هم به کابل رفت

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و شماری از اعضای ارشد کنگره در سفری از پیش اعلام نشده روز یکشنبه به افغانستان سفر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورو نیوز، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و شماری از اعضای ارشد کنگره این کشور در سفری از پیش اعلام نشده روز یکشنبه به افغانستان سفر کردند.

سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به افغانستان پس از سفر وی به اردن انجام شد. نانسی پلوسی در جریان سفر غیرمنتظره خود به افغانستان با اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور و فرماندهان ارشد نظامی آمریکا در افغانستان دیدار کرد.

پس از اسپر، پلوسی هم به کابل رفت

وی در جریان سفر به اردن با ملک عبدالله، پادشاه این کشور درباره بحران سوریه و روند برقراری صلح در خاورمیانه گفت‌وگو کرده بود.

هیئتی که نانسی پلوسی را در جریان سفر به افغانستان همراهی می‌کرد از هشت عضو دموکرات کنگره و یک عضو جمهوریخواه آن تشکیل شده بود. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که پس از دونالد ترامپ و مایک پنس، سومین شخصیت حکومتی مهم در آمریکا محسوب می‌شود در جریان سفر به افغانستان با عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز دیدار کرد.

اشرف غنی و عبدالله عبدالله، دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بودند که در روز ۲۸ سپتامبر (ششم مهر/میزان) برگزار شد. هر دوی آن‌ها مدعی پیروزی در این انتخابات شده اند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز روز یکشنبه در دیداری از پیش اعلام نشده وارد کابل شده بود. (اینجا)

نانسی پلوسی در دیدار با اشرف غنی ضمن ستایش از دستاورد‌های زنان افغانستان در سال‌های اخیر تاکید کرد که واشنگتن اجازه نخواهد داد که افغانستان بار دیگر به «لانه تروریستها» تبدیل شود.

سفر مقامات ارشد آمریکایی به افغانستان در حالی انجام می‌شود که به دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن نظامیان کشورش از سوریه نگرانی‌هایی در مورد میزان تعهد واشنگتن به متحدان خود از جمله دولت افغانستان پدید آمده است.

روابط بین نانسی پلوسی و دونالد ترامپ در هفته‌های اخیر بر سر تحقیقات مقدماتی برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا به شدت بحرانی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
اره اجازه نمیدی ولی خودتون تنها تنها غارتش کردید
آخرین اخبار