مدیرکل استاندارد استان تهران؛

بسته حمایتی تولیدکنندگان نمونه از ۲۲ مهر اجرایی شده است

طاهری گفت: سازمان ملی استاندارد بستۀ حمایتی برای واحد‌های نمونه استاندارد و کیفیت در دو سطح ملی و استانی درنظر گرفته‌است.

بسته حمایتی تولیدکنندگان نمونه از ۲۲ مهر اجرایی شده‌ استبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران در شرایط اقتصادی کنونی، گفت: سازمان ملی استاندارد ایران بستۀ حمایتی برای واحد‌های نمونه استاندارد و کیفیت در دو سطح ملی و استانی درنظر گرفته‌است، که از روز جهانی استاندارد اجرایی شده است.

طاهری در تشریح این خبر گفت: بر اساس این بستۀ حمایتی، واحد‌های نمونۀ ملی مادامی که نمونۀ بازار نامنطبق برای آن‌ها گزارش نشود، از نمونه‌برداری از محل تولید معافند.


بیشتر بخوانید: بررسی برنامه توقف تولید ۲ خودرو در شورای عالی استاندارد


او در خصوص نمونه‌برداری از واحد‌های نمونۀ استانی، افزود: واحد‌های نمونۀ استانی نیز تا زمانی که نمونۀ نامنطبق برای آن‌ها گزارش نشود (اعم از بازار یا محل تولید) در هرسال تنها یک بار برای هر محصول از محل تولید نمونه‌برداری شوند؛ این درحالی‌است که واحد‌ها در شرایط معمول، حداقل چهار بار در سال از محل تولید، نمونه‌برداری خواهند شد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: واحد‌های دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد که برای تمام محصولات شان دارای ۴ بار قبولی در یک سال هستند، مادام که نمونۀ نامنطبق از آن‌ها گزارش نشود (اعم از بازار یا محل تولید)، از سال دوم به بعد تنها یک بار نمونه‌برداری از محل تولید انجام شود؛ اما نمونه‌برداری از بازار به قوت خود باقی است.

استان تهران امسال، ۱۵ واحد تولیدی نمونه دارد که در مراسمی در اواخر آبان‌ماه معرفی و تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار